Blood & Chocolate DVD review

Blood & Chocolate dvd coverBlood & Chocolate**

Regie: Katja von Garnier

Met: Agnes Bruckner, Hugh Dancy, Olivier Martinez, Katja Riemann

Speelduur: 94 min.

De weerwolvenfilm Blood & Chocolate werd een enorme flop in de bioscopen en dat is volledig te begrijpen! De DVD is daarentegen dik in orde, met een goede beeld- en geluidskwaliteit.

Vergelijk prijzen van Blood & Chocolate online op Kelkoo!

Het verhaal: Sinds de moord op haar ouders leeft de knappe Vivian (Agnes Bruckner) bij haar tante Astrid (Katja Riemann) in Boekarest. Haar familie draagt echter een groot en duister geheim met zich mee. Vivian en Astrid zijn namelijk lid van de laatste weerwolvenclan. En volgens de traditie is zij voorbestemd om de bruid te worden van de leider van de clan, Gabriel (Olivier Martinez). Dit ziet Vivian echter helemaal niet zitten, want na enkele ontmoetingen voelt ze iets voor de mens Aiden (Hugh Dancy). Aiden en Vivian beginnen al snel een hartstochtelijke relatie, maar dit is helemaal niet naar de zin van Gabriel. Voor ze het goed en wel beseft staat Vivian voor een hartverscheurende keuze…

Ons verdict: Blood & Chocolate is de verfilming van de gelijknamige roman van Annette Curtis Klause, welke eind jaren negentig een bestseller was onder de Amerikaanse jeugd. Het is duidelijk dat de film afkomstig is van de producenten achter Underworld en The Covenant, want Blood & Chocolate lijkt wel volledig opgetrokken te zijn uit al dan niet afgedankte verhaallijnen uit de beide kaskrakers. Bovendien lijkt regisseuse Katja von Garnier niet te kunnen kiezen tussen de horror en de romantiek. Blood & Chocolate komt dan ook over als vlees noch vis! Het is geen echte horrorfilm, maar eveneens geen romantische productie. Het is dan maar de vraag voor wie de weerwolvenfilm geschikt is! Het wordt nergens spannend, het weinige bloed kan nergens overtuigen en hetzelfde kunnen we stellen over de speciale effecten. Het scenario is zo aangepast dat het bijna zoeken wordt naar gelijkenissen met het boek waarop het gebaseerd is. Wat overblijft is een ongeloofwaardig rommeltje, waarin de logica ver zoek is en doorspekt is met continuïteitsfouten. Waarom dan toch nog twee sterretjes? De verrukkelijke Agnes Bruckner, bekend uit onder andere Venom en The Woods, draagt de film zonder problemen en bewijst een ‘leading lady’ te zijn om in het oog te houden! Ze is zowat het enige dat overtuigt in Blood & Chocolate, want Hugh Dancy heeft het charisma van een zeemvel en Olivier Martinez breekt records in het krommen van tenen.

De DVD: Het anamorfisch weergegeven 2.35:1 beeld ziet er scherp uit, met een goed contrast en een prima schaduwdetail. Het zwartniveau is solide en de kleuren zien er verder realistisch uit. De gebruikte filmprint is vrij van vuiltjes en beschadigingen. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt voldoende ruimtelijk, met een mooie weergave van de aanwezige filmmuziek en steevast verstaanbare dialogen. Ruis of andere oneffenheden hebben we niet opgemerkt. Voor een recente film mist de mix wat aan openheid en punch. Er is ook een Engelstalige DTS-track aanwezig maar er is weinig of geen verschil te bemerken met zijn Dolby Digital-tegenhanger. Op het gebied van extra’s moeten je het stellen met de originele bioscooptrailer, enkele Nederlandstalige notities, een saaie fotogalerij, een resem televisiespots, wat nutteloze clips uit Blood & Chocolate, maar liefst vijftien weggeknipte scènes, Behind the scenes, enkele interviews en een handjevol promotionele trailers.

Kijk hier alvast de trailer:

One thought on “Blood & Chocolate DVD review”