Ninja Turtles 2 Out of the Shadows review

Regie: Dave Green

Met Megan Fox, Stephen Amell, Tyler Perry, Will Arnett,…

Speeltijd: 112′

Ga kijken als je houdt van speelgoedfilms zoals Transformers.

Het verhaal: Shredder ontsnapt uit de handen van de politie dankzij het werk van Dr. Baxter Stockman die een manier heeft gevonden om zich naar een andere dimensies te verplaatsen…

De TechnoDrome uit Ninja Turtles 2: Out of the Shadows

Ons verdict: De allereerste film die ik als jonge knaap ooit gezien heb in de bioscoop is de originele Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze. De Ninja Turtles-franchise ligt me dan ook nauw aan het hart, samen met ongetwijfeld een aantal van mijn leeftijdgenoten uit de jaren ’80. Toen er in de jaren 2010 werd beslist om een nieuwe reboot van de franchise te lanceren, waren we dan ook razend enthousiast. Tot we zagen wie de films onder handen ging nemen: Niemand minder dan Michael Bay mag de plak zwaaien en toen was ons enthousiasme voorbij.

Don’t great me wrong, Michael Bay is met zijn popcorn vermaak à la Transformers een vaste waarde in Hollywood en weet Amerikanen naar de bioscoop te lokken. Maar het concept is altijd duidelijk: zowat alle laatste snufjes worden uit de CGI-boeken gedaan en het verhaal is quasi nihil. Brainless entertainment. En de Ninja Turtles-franchise lijdt hier onder, spijtig genoeg. Bay probeert wel, want met deze nieuwe Ninja Turtles 2: Out of the Shadows krijgt hij de kans om verschillende figuren uit de cartoons naar het witte doek te brengen, maar de uitwerking is gewoon slecht. Letterlijk speelgoedscènes vol special effects die in mijn ogen veel te snel gaan om er nog maar iets van te begrijpen volgen zich na elkaar op. Onvolwassen cinema, rotslechte humor en irritant kinderachtige dialogen zegevieren. Het enige wat me nog een beetje doorheen de film haalde, was het mooie snoetje van Megan Fox.

Kortom, ik gaf deze 2de Ninja Turtles-film een kans vanwege zijn cross-over-mogelijkheden tussen de originele films, de cartoons en strips, maar het bleek een totaal verlies van mijn tijd. Bespaar dus maar op een bioscoopticketje, zou ik zeggen.