Mad Money & Suburban Girl DVD reviews

suburbanmad-moneyMad Money*** / Suburban Girl**

Regie: Callie Khouri / Marc Klein

Met: Diane Keaton, Katie Holmes, Ted Danson, Queen Latifah / Sarah Michelle Gellar, Alec Baldwin, Maggie Grace, James Naughton

Speelduur: 102′ / 95′

Revenge of the chick flicks! Door het succes van The Devil Wears Prada en Sex and The City worden we ook in de videotheken overspoelt met gelijkaardige producties. Niet altijd met evenveel succes zo blijkt!

Mad Money: Bridget (Diane Keaton) neemt een baantje bij een bank nadat haar man zijn goed betaalde baan heeft verloren. Op haar nieuwe werk ontmoet ze Nina (Queen Latifah) en Jackie (Katie Holmes), die net als zij op zwart zaad zitten. Maar Bridget heeft een oplossing voor hun geldproblemen: wat als zij de oude biljetten, die eigenlijk vernietigd moeten worden, stiekem mee naar huis nemen? Het geld meenemen blijkt niet eens zo moeilijk, maar ermee weg komen is een heel ander verhaal…

mad-money-moviestill-1

Suburban Girl: De jonge en beeldschone Brett (Sarah Michelle Gellar) is vastbesloten zich omhoog te werken in de New Yorkse uitgeverswereld. Wanneer ze bij een boekpresentatie de uitgeversgigant Archie Knox (Alec Baldwin) ontmoet, slaan de vonken meteen over. Het duurt niet lang of Archie overspoelt de veel jongere Brett met dure cadeaus en chique etentjes. Daarnaast helpt hij haar met haar carrière. Hoewel hun relatie een sprookje lijkt, begint hun leeftijdsverschil langzaam maar zeker zijn tol te eisen…

suburban-girl-pic

Ons verdict: Mad Money is een op waargebeurde feiten gebaseerde komedie van de makers van Thelma & Louise en Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood. De humor is luchtig, soms flauw, maar toch valt er regelmatig goed te lachen. De drie leading lady’s doen hun ding meer dan goed en vooral Queen Latifah is geweldig op dreef. De film heeft een vlot tempo en bevat weinig dode momenten. Suburban Girl is inhoudelijk duidelijk iets lichter dan Mad Money. De prent – met in de hoofdrol Sarah Michelle Gellar – is nochtans gebaseerd op Melissa Bank’s in Amerika populaire “The Girls’ Guide to Hunting and Fishing”. Het begint al bij de vreemde casting van Alec Baldwin als romantische wederhelft van Gellar. Niets tegen Baldwin, de man is immers een geweldig acteur. Maar in Suburban Girl slaagt zelfs hij met al zijn talent er niet in om de vonken te laten overspringen! Ook Michelle Gellar weet niet echt te overtuigen in de hoofdrol. Suburban Girl komt bijzonder traag opgang en echt boeiend kan je het scenario niet echt noemen. Enkel en alleen voor de diehard fans van de voormalige vampierenjaagster!

De DVD’s: Het beeld van Mad Money is netjes in het originele 2.35:1-formaat uitgevoerd. Het is scherp, met een goed contrast en schaduwdetail. De kleuren ogen helder en natuurlijk. Er is soms wat filmgrain te zien en we hebben ook een enkel compressiefoutje opgemerkt, maar verder valt er weinig af te keuren op de beeldkwaliteit van Mad Money. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt prima, met een goede spreiding en heldere, goed verstaanbare dialogen. Ruis of andere storingen zijn niet aan de orde. Suburban Girl is te bewonderen in een 1.85:1-beeldformaat en ziet er scherp uit. Het contrast is prima en hetzelfde kunnen we zeggen over het schaduwdetail. Het zwartniveau is strak en de overige kleuren hebben een natuurlijk aanblik. Beeldruis en digitale compressiefouten blijven binnen de perken. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt net, met een voldoende dynamiek en ruimtelijk gevoel. De dialogen klinken helder en zijn over de hele lijn goed te verstaan. De soundtrack is verder vrij van storende oneffenheden. Beide films zijn compleet gespeend van enige extra features.

Bekijk hier alvast de trailers van beide films:

2 thoughts on “Mad Money & Suburban Girl DVD reviews”

1. ik vond mad money een leuke film goed gelachen en goed plan wist zelfs niet dat het waar gebeurd is. waar zeggen ze dat het waar gebeurd is niet op het einde en ook niet het begin waar dan wel?