The House Bunny DVD review

house-bunnyThe House Bunny***

Regie: Fred Wolf

Met: Anna Faris, Colin Hanks, Emma Stone, Kat Dennings, Hugh M. Hefner, Beverly D’Angelo

Speelduur: 93′

Meer dan behoorlijke komedie die compleet gedragen wordt door het komische talent van Faris!

Het verhaal: Playboy Bunny Shelley (Anna Faris) leidt een zorgeloos leventje tot ze tot haar grote verbazing de Playboy Mansion moet verlaten. Ze is wanhopig op zoek naar een onderkomen als ze door het lot in het Zeta Alfa Zeta meisjesstudentenhuis belandt. Tenzij de zeven sociaal onbeholpen meisjes erin slagen nieuwe leden aan te trekken, dreigen ze hun huis te verliezen. Ze hebben dringend een dosis “vrouwelijkheid” nodig en Shelley is de uitgesproken persoon om hun alles bij te brengen op het gebied van kleding, make-up, mannen en de kunst van het verleiden…

housebunny1

Ons verdict: Funnygirl Anna Faris werkte zich in 2000 voor het eerst in de kijker met de enorme kaskraker Scary Movie. Sindsdien duikt de sympathieke actrice met de regelmaat van de klok op in allerhande succeskomedies zoals de over het algemeen afgrijselijke Scary Movie-sequels, The Hot Chick, Just Friends, Mama’s Boy en nu dus in The House Bunny. De film was in thuisland Amerika een behoorlijke hit, maar toch nam distributeur Sony het besluit om deze komedie rechtstreeks op DVD en Blu-ray uit te brengen. Wat ons betreft een misser van formaat, want The House Bunny is een erg vermakelijke komedie. Anna Faris ontpopt zich op geloofwaardige wijze tot een knockout babe, met het IQ van een fruitvlieg. De actrice bewijst nog maar eens dat ze meer in haar mars heeft, dan de rest van het Scary Movie-gevolg. Hoewel het niveau van The House Bunny ook niet allemaal even hoog is, zitten er hoe dan ook een resem hilarische grappen en grollen in de komedie. De rest van de cast is eveneens prima op dreef, met leuke vertolkingen van onder andere Emma Stone en Beverly D’Angelo. De film heeft een snedig tempo en verveelt geen moment. Iedereen die op zoek is naar hoogstaande cinema kan deze kelk beter aan zich laten voorbij gaan, maar de kijkers die een pretentieloze komedie wel kunnen smaken kunnen het véél slechter treffen dan met The House Bunny!

De DVD: Het anamorfische 2.40:1-beeld is scherp, met een prima contrast en volle, levendige kleuren. Overdadige filmgrain, digitale compressiefouten en andere dramatische oneffenheden vormen nergens een probleem. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt meer dan behoorlijk, met een op de voorste kanalen gericht geluidsbeeld en heldere dialogen. De muziek komt goed tot zijn recht en ruis of andere storingen zijn geheel afwezig. De liefhebbers van de film kunnen hun hart ophalen aan de schat aan extra’s! Zo zijn er niet minder dan twaalf verschillende featurettes aanwezig die elk een ander onderdeel van de film en/of het maken ervan belichten. Verder zijn er nog een tiental weggeknipte scènes aanwezig, een videoclip en een hele verzameling cross-promotionele trailers.

Bekijk hier alvast de bioscooptrailer: