Patser Blu-Ray recensiePatser ****

Regie: Adil El Arbi & Bilall Fallah (IMAGE, BLACK)

Met Matteo Simoni, Nora Gharib, Said Boumazoughe, Junes Lazaar, Jeroen Perceval, Gene Bervoets, Axel Daeseleire,  Nabil Mallat, Ali B, Hans Royaards, Dimitri Vegas & Like Mike,…

Speeltijd: 125′

Ga kijken als je hield van BLACK.

Het verhaal: 4 Marrokaanse vrienden van op’t Kiel ontketenen een bendeoorlog rond drugs in Antwerpen & Amsterdam die zelfs tot in Colombia reikt.

De cast van Patser met Matteo Simoni aan kop

Ons verdict: Op het vlak van kwaliteit was 2017 geen topjaar voor de Vlaamse cinema, maar daar heeft Patser in 2018 al serieus verandering in gebracht. De golden boys Adil El Arbi & Bilall Fallah die nu Hollywood gaan verovereren met Bad Boys for Life en naast mannen zoals DJ Khalid rondparaderen op Instagram zijn het aan het maken. Maar straffer van allemaal is het feit dat beide talenten hun Vlaamse roots niet vergeten en zich blijven inzetten voor Vlaanderen & België, een land waar ze bovendien niet hun afkomstig kennen. En dat maakt Patser net anders. Het multicuturele geven in onze maatschappij wordt eindelijk door de Vlaamse cinema omarmt met Patser en acteerprestaties door Matteo Simoni, Nora Gharib, Said Boumazoughe & Junes Lazaar tonen hoe migranten op hun eigen unieke manier Vlaamse cultuur interpreteren met de diverse herkomst waar ze hun roots kennen. Bovendien heeft Patser nog een mooi scenario, kent goede grappen & dialogen, bevat heel wat actie en zijn de makers niet schuw om de controverse aan te gaan. De magere prestaties van de Nederlandse namen zoals Ali B moet je er maar bij nemen.

Besluit: Patser is next level sh*t en moet je dus in huis halen! DOEN!!!

Patser Blu-Ray recensie
41star1star1star1stargray