Dragon Ball Super: Broly 4DX recensieDragon Ball Super: Broly ***

Regie: Tatsuya Nagamine (Seinto Seiya: Omega)

Met de Japanse stemmen van Masako Nozawa, Shin Aomori, Banjo Ginga,…

Speeltijd: 100′

Ga kijken als je hield van Japanse anime zoals Godzilla: Planet of the Monsters & een epische showdown zoals in The Avengers: Infinity War.

Het verhaal: Goku & Vegeta gaan op Aarde het duel aan met Broly, een machtige Saiyan krijger die verdween na aanval van Frieza op hun thuisplaneet Planet Vegeta.

GIF by Dragon Ball Super - Find & Share on GIPHY

Ons verdict: Wie in het Westen denkt aan Japanse anime, komt ongetwijfeld als eerste op Dragon Ball Z. Samen met Seinto Seiya & Captain Tsubasa waren ze de pioneers die ons eighties kids in aanraking bracht met de soms gekke Aziatische cultuur en vandaag de dag kunnen we met de populariteit van Pokemon Go, Godzilla, Tekken, Akira & zelfs Kill Bill niet bedenken zonder de impact die deze jeugdcartoons hadden op ons. Inmiddels is er voor de nieuwe generatie een vervolg op de populaire Dragon Ball Z-serie met de titel Dragon Ball Super en Kinepolis toont met het uitbrengen van de nieuwste Dragon Ball Super-film Broly in zijn bioscoopzalen dat nostalgie nog steeds een goede manier is om geld te verdienen (14.000 Belgische kaartjes werden in voorverkoop gereserveerd), maar vooral toont het de inzet van de grootste filmgroep van België & omstreken om niet-Westerse films in haar commercieel aanbod te brengen (de animatiefilm is volledig in het Japans gesproken).

epische showdown tussen Goku & Broly in Dragon Ball Super-film Broly

De Dragon Ball Super-film Dragon Ball Super: Broly getuigt weer, zoals we gewoon zijn van de Dragon Ball-franchise, van voortreffelijke animatie die sinds schepper Akira Toriyama de manga bedacht al maar beter en beter is geworden. Dezelfde elementen uit Dragon Ball Z blijven aanwezig, wat de animatiefilm met momenten te traag en tegelijkertijd te snel maakt. Misschien niet bepaald de ideale verhaalstructuur, maar wel de perfecte structuur om van de epische showdown tussen Goku, Vegeta & de nieuwe Broly te gezien in 4DX. Met de speelduur van 100 minuten is het gebeuren misschien net iets te lang voor een animatiefilm en wees met de vele smackdowns voorbereid op heel wat heen & weer geschud op de 4DX-stoeltjes, maar we zijn blij dat de franchise terug is en een nieuwe invulling vindt voor de charmatische Broly. Tot slot alarmeren we jullie ook dat je jezelf een beetje inleest in de wereld van Dragon Ball om 100% te kunnen genieten van de film.

Kortom, Dragon Ball is terug met Dragon Ball Super: Broly. Nostalgie voor animeliefhebbers! Pik het dit weekend mee in alle Kinepolis-bioscopen.

Dragon Ball Super Broly filmrecensie
31star1star1stargraygray