Hannah Montana: The Movie DVD review

hannah montana coverHannah Montana: The Movie**

Regie: Peter Chelsom

Met: Miley Cyrus, Emily Osment, Jason Earles, Vanessa Williams, Billy Ray Cyrus

Speelduur: 98′

Het filmdebuut van Miley Cyrus en haar alter-ego is een slaapverwekkend hoopje clichés!

Het verhaal: Wanneer Miley Stewart (ofwel popster Hannah Montana) teveel verzonken raakt in de lifestyle van een beroemde superster, besluit haar vader (Billy Ray Cyrus) dat het tijd is voor een hele andere omgeving. Miley moet gedwongen alle glitter en glamour van haar leven in Hollywood inruilen voor een versleten spijkerbroek op de familieboerderij op het platteland, en zich afvragen of ze zowel Miley Stewart als Hannah Montana kan zijn. Zal ze met een beetje hulp van haar vrienden een keuze kunnen maken tussen Hannah en Miley?

hannah montana pic

Ons verdict: Hannah Montana is na High School Musical en The Jonas Brothers dé nieuwste tienersensatie in Amerika! Na het megasucces van de High School Musical-films, was het zo klaar als pompwater dat ook Hannah Montana, ofte Miley Cyrus/Stewart (bent u nog mee?), haar eigen bioscoopfilm zou krijgen. We laten de redelijk succesvolle concertfilm Hannah Montana/Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert Tour even compleet buiten beschouwing. De verwachtingen bij de ‘tweeners’ (of het doelpubliek) waren hooggespannen en ook de boxoffice-analisten hielden de adem in, zoals verwacht werd Hannah Montana: The Movie een kassucces, maar the second coming of Christ was het alleszins helemaal niet. Niet moeilijk, want Disney en papa Billy Ray Cyrus leveren dan ook een doodbrave film af die zo bulkt van de clichés dat het na een tijdje een hele opgave blijkt om het hele ding wakker uit de zitten! Regisseur Peter Chelsom blikt het geheel in als een soort lang uitgesponnen videoclip met veel prachtige locaties en slow-motion beelden waar diverse jonge meisjes (en jongenshartjes) zullen van smelten, maar het is allemaal zo flauw en alledaags dat het helemaal geen enkele impact had op ondergetekende. Enkel geschikt voor puisterige pubers dus!

De DVD: Op het glimmende schijfje is echter helemaal niets aan te merken! Het anamorfische 1.85:1-beeld oogt scherp, met een puik contrast en een prima schaduwdetail. De zwarte tinten ogen eveneens erg solide, terwijl de mooie overige kleuren vaak van het scherm afspatten van levendigheid! De gebruikte print is zoals verwacht bij een recente film erg proper, zonder noemenswaardige problemen. De Engelse Dolby Digital 5.1-track is eveneens prima, met een goede weergave van de vele muzikale songs en helder klinkende dialogen. Ruis of andere storingen zijn niet aan de orde. Bonus features bestaan uit een audiocommentaar, een aantal weggeknipte scènes, wat bloopers, een tweetal featurettes die je meenemen achter de schermen bij Disney (lees: promotie) en natuurlijk een videoclip van Miley Cyrus. De vele jeugdige fans zullen hun pret niet opkunnen, aan al de rest: te mijden!

Bekijk hier de trailer:

2 thoughts on “Hannah Montana: The Movie DVD review”

1. Had je een goeie film verwacht dan?