Run HBO recensie op Telenet Play

Run HBO recensie op Telenet PlayRun *** 1/2

Bedenkers: Vicky Jones  & Phoebe Waller-Bridge (Killing Eve, Fleabag)

Met Domhnall Gleeson, Merritt Wever, Archie Panjabi, Phoebe Waller-Bridge, Tamara Podemski,…

Speeltijd: 8 afleveringen / 30 minuten per aflevering

Het verhaal: Ruby & Billy sluiten tijdens hun studentenjaren een pact  met elkaar: als één van de twee ‘RUN’ sms’t en de andere sms’t hetzelfde terug, dan zouden ze alles laten vallen, vertrekken en samen doorheen het land reizen.

xxxxxx

Ons verdict: Vicky Jones & Phoebe Waller-Bridge zijn een match made in heaven. Samen zorgde ze voor het succes achter Fleabag op Amazon Prime Video (niet dat yours truely grote fan was van de flirterige avonturen van de Londense, maar de Golden Globe spreekt voor zich) en ze wagen het opnieuw met Run waarin ze Domhnall Gleeson & Merritt Wever samen casten als romantisch duo.

Run HBO recensie op Telenet Play

Run is wel meer dan je standaard romcom-serie. Run waagt zich aan verschillende genres zoals thriller en zelfs een tikkeltje horror in 8 korte afleveringen die qua format zo binge-waardig zijn als het recente Homecoming. Echter ontbreekt het Jones aan tijd om straffe scènes uit haar mouw te schudden in zulke korte afleveringen met de humor van Fleabag die je sowieso moet liggen. In ruil daarvan druipt de chemie tussen Merritt Wever & Domhnall Gleeson van het scherm af en Run ontbreekt ook niet aan originaliteit in zijn dialogen, keuze van personages & editing. Run begint behoorlijk houterig met zijn pilot en ook zijn opvolger is behoorlijk zwak. Het is pas vanaf aflevering 3 dat Run goed van start gaat en keer op keer beter wordt. Tot slot konden we het luchtig maar tegelijkertijd ernstig karakter van Run best wel pruimen.

Kortom, Vicky Jones & Phoebe Waller-Bridge zijn na Fleabag terug met Run dat vanaf vandaag te zien is op Telenet Play. Luchtig en interessant, zonder meer.