Machete Kills review

Machete Kills posterMachete Kills *** 1/2

Regie: (Sin City, Planet Terror)

Met , , , , , , , , , ,…

Speeltijd: 107′

Ga kijken als je hield van Machete, Piranha 3D en Planet Terror.

Het verhaal: De legendarisch Mexicaanse anti-held Machete wordt opgeroepen door de president van de Verenigde Staten om de maniak Mendez te stoppen nadat deze ervan verdacht wordt om Sartana gedood te hebben.

Amber Heard en Danny Trejo in Machete KillsOns verdict: Dat Robert Rodriguez een genie is, weten we allemaal door zijn bijdrage in Sin City en Planet Terror, maar de laatste jaren is hij een beetje de luiaard aan het uithangen. Het enige noemenswaardige die hij uit zijn mouw schudde was Machete. Zijn opvolger bleek een grote uitdaging! Geen idee of de productie zolang heeft geduurd, omdat Rodriguez kapitaal zocht, niet de juiste cast vond of geen ondersteuning kreeg vanuit Hollywood om zijn gore B-film stijlfilms te sponsoren. Maar het resultaat mag er alleszins zijn: in de stijl van zijn voorganger gaat Machete Kills verder en Rodriguez voegt er een air van cynisme en zelfspot aan toe. Vooral het grappigste moet de 3de fake trailer van Machete franchise worden: Machete Kills Again… In Space. Machete Kills introduceert ook een heleboel nieuwe maar opvallende namen zoals , en of gekende acteurs in een andere rol dan we ze kennen (bvb. , en die voor één van de eerste keren in hun carrière een slechterik spelen). Enkel , Rodriguez, what were you thinking?

Kortom, ben je verzot op de herleving van de B-film scène, dan is Machete Kills jouw ding. Bekijk onderaan een aantal clips uit Machete Kills met o.m. Michelle Rodriguez, Alexa Vega, Sofia Vergara en Lady Gaga in de schijnwerper: