Riding The Bullet DVD review

ridingRiding The Bullet **

Regie: Mick Garris

Met: David Arquette, Jonathan Jackson, Erika Christensen, Cliff Robertson, Barbara Hershey

Speelduur: 94′

Behoorlijk platte Stephen King-verfilming van het brein achter de “Masters of Horror“-serie.

Het verhaal: Alan Parker (Jonathan Jackson)) is een jonge kunststudent in wiens werk beelden van de dood centraal staan. Zijn obsessie ervoor en de breuk met zijn vriendin drijven hem uiteindelijk tot een zelfmoordpoging op zijn verjaardag. Wat Alan niet beseft, is dat hij hierdoor de dood zelve in zijn leven heeft toegelaten. Wanneer hij verneemt dat zijn moeder een beroerte heeft gekregen, besluit hij haar al liftend te bezoeken. Maar het is halloweennacht. Wanneer Alan opgepikt wordt door een mysterieuze vreemdeling, begint voor hem een helse rit…

riding-the-bullet

Ons verdict: Mick Garris is zonder twijfel een talent op het gebied van horror en heeft een groter hart voor het niet altijd even populaire genre dan de gemiddelde horrorfan. Daarbovenop is hij bijna een expert geworden qua Stephen King-verfilmingen, aangezien Garris er maar liefst zeven zelf maakte – zij het als scenarist, regisseur of producent. Als er iemand het eerst online verschenen kortverhaal van de legendarische horrorauteur zou kunnen overbrengen naar het witte doek dan was Garris het wel. Hoewel Stephen King best tevreden was over het resultaat, vond ik Riding The Bullet nogal slappe kost. De film is nergens spannend, angstaanjagend of goor. Het acteerwerk is degelijk, maar ook daar geen noemenswaardige uitschieters. Voor de diehard Stephen King-aanhangers ongetwijfeld een huurtip, maar voor de gemiddelde horror- en filmfan valt er weinig te beleven aan Riding The Bullet.

De DVD: Het anamorfische 1.78.1-formaat (en dus NIET 2.35:1 zoals op de cover staat!) is scherp, met een goed contrast en detailniveau. Het zwartniveau oogt solide en de aanwezige kleuren hebben een natuurlijke look. Vuiltjes en beschadigingen vormen geen echt probleem. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt goed, met een prima spreiding en ruimtelijkheid. De muziek komt goed tot zijn recht en de dialogen zijn netjes te verstaan gedurende heel de film. Ruis vormt geen probleem. De eveneens aanwezige Engelse DTS track verdient lichtjes mijn voorkeur, aangezien deze een lichtjes betere spreiding en detail heeft. Extra’s zijn beperkt tot de originele bioscooptrailer en wat promotionele trailers.

Bekijkt u hier de trailer: