Cobra Kai recensie op Netflix België [eerste indruk]

Cobra Kai recensie op Netflix België [eerste indruk] Cobra Kai **

Bedenkers: Robert Mark Kamen (The Karate Kid), Josh Heald & Jon Hurwitz

Met William Zabka, Ralph Macchio, Xolo Maridueña,…

Speeltijd: 10 afleveringen / 30 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van Wu Assassins & Creed II.

Het verhaal: 34 jaar na het verliezen van het All Valley Karate Championship besluit Johnny Lawrence de Cobra Kai Dojo te heropenen, terwijl zijn schooltegenstander, Daniel LaRusso, een succesvol autobedrijf runt.

xxxxx

Ons verdict: Trouwe lezers van onze filmblog weten dat wij grote fans zijn van actiefilms en als eighties kids met de paplepel zijn opgebracht met films zoals The Karate Kid, Karate Tiger & menig andere film met Belgische held Jean-Claude Van Damme in de hoofdrol. Een reeks zoals Cobra Kai stond bij ons hoog in het vaandel toen we hoorde dat YouTube Premium van start ging in België met een spin-off van The Karate Kid. Echter werden we zwaar ontgoocheld van de kwaliteit van de serie met een magere 30 minuten per aflevering, oncharismatische castleden zoals William Zabka & Ralph Macchio en naargelang de reeks volgt nog meer inspiratieloze castleden. Heeft het te maken met het feit dat de nostalgie bij ons niet meer insloeg of eerder dat het wat zielig is om een aantal oude mannen op een karatemat een oude vete te zien uitvechten met elkaar?  Geen idee. Maar dit is niet wat we verwachtte van een spin-off van één van de beste films uit onze kindertijd, zeker na het toch wel smaakvolle The Karate Kid in 2010.

Kortom, mochten wij in ons graf liggen en deze Cobra Kai op spirituele basis meemaken, zouden we ons omdraaien in ons graf. Het blijft een vraagteken waarom Netflix deze serie wilde overnemen van YouTube. Die waardeloze 8,8 sterren op IMDb?