MoviePulp

The Outsider recensie op Netflix België

The Outsider recensieThe Outsider ***

Regie: Martin Zandvliet (Land of Mine)

Met Jared Leto, Tadanobu Asano, Kippei Shîna, Min Tanaka, Shioli Kutsuna, Emile Hirsch,…

Speeltijd: 120′

Ga kijken als je hield van DareDevil & Only God Forgives.

Het verhaal: De Amerikaanse soldaat Nick wordt na de gebeurtenissen van WOII in Japan een deel van de beruchte lokale maffia, de Yakuza.

The Outsider recensie met Jared Leto

Ons verdict: Het werk van Nicolas Winding Refn met films zoals Drive, Only God Forgives & recent The Neon Demon spreekt tot de verbeelding. Zo ook voor zijn landgenoten, want de Deense regisseur Martin Zandvliet (met een Nederlandse naam die hij erfde van zijn vader) brengt met The Outsider qua stijl een kopie van Winding Refn’s werk. Het realistische verhaal rond de Yakuza (dat je deels met een korrel zout moet nemen, want volgens mijn weten aanvaardde de Yakuza nooit blanken tot hun organisatie) is het grootste verschil en de beste troef van The Outsider die hoofdzakelijk getrokken wordt door het acteerwerk van Tadanobu Asano, Kippei Shîna & Min Tanaka. In die zin brengt The Outsider wel een mooie ode aan de Yakuza en zijn Japanse gebruiken. The Outsider kent verder een rustig mysterieus tempo met weinig actie en veel gruwelijk, maar weet op geen enkel moment de spanning op te bouwen vanwege het steriel personage dat Jared Leto moet spelen als G.I. Nick Lowell. Bovendien is de muziek in The Outsider niet van hetzelfde niveau als Cliff Martinez om de nodige spanning mee op te bouwen. Schoonheidsfoutjes waardoor de film moeilijk een publiek zal vinden, vrezen we.

Kortom, Martin Zandvliet is geen Nicolas Winding Refn, maar The Outsider is best OK voor een nachtje te streamen als je interesse hebt in Japanse cultuur & de gebruiken van de Yakuza.

Samenvatting van recensie
Datum
Naam van film of serie
The Outsider recensie op Netflix België
MoviePulp Rating
31star1star1stargraygray

Over de blogger:

Founder van MoviePulp.be. Science fiction fan met een honger naar de ideale balans tussen structuur en opbouw in films

Deel mee aan de conversatie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Web Statistics

Wij maken gebruik van cookies.