A Teacher recensie op Star van Disney Plus BelgiëA Teacher ***

Bedenker: Hannah Fidell (The Long Dumb Road)

Met Kate MaraNick Robinson, Dylan Schmid, Shane Harper, Ashley Zukerman, Rya Kihlstedt,…

Speeltijd: 10 afleveringen / 30 minuten per aflevering

Ga Kijken als je hield van …

Het verhaal: Claire Wilson, een jonge lerares aan een middelbare school in een buitenwijk van Texas, en haar leerling, Eric Walker, beginnen een affair met alle complexe gevolgen vandien.

xxxxx

Ons verdict: In de vorige Investor Day van Disney wist CEO van Walt Disney Company ons nog te bevestigen waardoor het label FX binnen de groep moest staan: kwaliteitvolle content. Een gewaagde uitspraak, maar plausibel met titels zoals Taboo, Atlanta & Fargo. Spijtig genoeg hebben we van die statement nog niet veel gezien sinds Star gelanceerd is op Disney+ met een Black Narcissus dat teleurstelde en Big Sky, High Fidelty & M.O.D.O.K. waren ook niet bepaald hoogvliegers op Star van Disney België hoewel ze technisch gezien onder Hulu vallen. A Teacher verandert daar spijtig genoeg weinig aan. De chemie is er niet echt tussen Mara & Robinson, misschien ergens normaal, omdat Nick Robinson in zijn rol als tiener al verschillende love interests heeft gehad en we weten ook wel dat het niet echt het punt is van de FX-serie om romantisch uit de hoek te komen. Maar als de content niet aanstotend aanvoelt vanwege de geloofwaardigheid van beide acteurs en je bovendien de setting dan kopieert van een Love Simon, geraak je als kijker in de war. Dat is in een notendop wat er scheelt aan A Teacher. Is het slecht? Dat niet per se, maar als afleveringen van 30 minuten aanvoelen als een uur, dan weet je wel dat de productie in zijn geheel niet goed zit, ondanks de kwaliteitvolle beelden en het controversieel onderwerp voor de moraalridders onder ons.

Kortom, met A Teacher toont Disney ons opnieuw niet waar FX zou voor moeten staan. We missen hun spraakmakende content sinds Star op Disney Plus werd gelanceerd.

A TEACHER Official Trailer (2020) Kate Mara, Teacher Student Relationship Series HD