Spiral From the Book of Saw recensie

Spiral From the Book of Saw recensieSpiral from the Book of Saw *** 1/2

Regie: Darren Lynn Bousman (Saw II, Saw III)

Met Chris Rock, Samuel L. Jackson, Max Minghella, Marisol Nichols,…

Speeltijd: 93′

Ga kijken als je hield van de betere Saw-films.

Het verhaal: Een sadistisch genie wil gerechtigheid en neemt het heft in eigen handen. Werkend in de schaduw van een legendarische inspecteur, krijgen agent Banks en zijn partner de leiding in het onderzoek naar de wrede moorden, die herinneringen oproepen aan het duistere verleden van de stad. Zonder het te beseffen, wordt Banks een pion in het verdorven spel van de moordenaar.

Chris Rock in Spiral From the Book of Saw recensie

Ons verdict: Onder druk van Netflix staat Hollywood meer en meer open voor het gegeven dat een bekende acteur of actrice een film mag maken, schrijven of produceren. Zo geschiedde dit tussen Lionsgate en acteur & stand-up comedian Chris Rock die een goed idee had voor de Saw-franchise en dit ter uitvoering mocht brengen met Spiral.

Chris Rock in Spiral recensie

Spiral from the Book of Saw was exact datgene waar MoviePulp.be naar op zoek was in de succesvolle horror-franchise: Een verse wind met een leuk plot dat zich niet alleen maar focust op martelscènes maar een echt verhaal vol plottwists. Spiral gaat daarbij goed van start en is op het vlak van concept meteen een schot in de roos. De verdere uitwerking van de inmiddels 9de Saw-film laat weliswaar wat te wensen over met Chris Rock die hoe meer de film vordert geforceerd moet acteren en met de editing die op het einde wat slordig en te kort wordt afgewerkt. Slechte punten voor regisseur Darren Lynn Bousman die moet leren dat hij niet enkel met een interessante cinematografie een goede film kan brengen. Spiral zal tot slot door de wereld gaan als één van de enige films waarin Samuel L. Jackson geen noemenswaardige bijdrage leverde. You wanna play a game, m*thaf*cker had toch een citaat moeten zijn die de revu moest doen. Gemiste kans, hoewel Max Minghella dan weer voortreffelijk was in Spiral.

Kortom, het is sinds de originele Saw geleden dat we zo van een Saw-film hebben genoten als Spiral, maar hij is niet perfect. Vanaf deze week beschikbaar in Belgische bioscopen!

SPIRAL Clip - "Opening Scene" (2021)

Spiral: Saw (2021 Movie) Official Clip “You Want to Play Games” – Samuel L. Jackson