James Wan's Malignant recensieMalignant *** 1/2

Regie: James Wan (Aquaman, Furious 7)

Met Annabelle Wallis, Maddie Hasson, George Young, Michole Briana White, Mckenna Grace,…

Speeltijd: 111′

Ga kijken als je hield van andere horrorfilms door James Wan zoals Saw & The Conjuring.

Het verhaal: Madison wordt  gekweld door schokkende visioenen van gruwelijke moorden, waarna ook nog eens blijkt dat deze angstaanjagende beelden daadwerkelijk plaatsvinden.

James Wan's Malignant recensie

Ons verdict: Regisseur James Wan is met zijn DC Films rond Aquaman & werk aan de Fast & Furious-franchise gekend over de hele wereld, maar Generation Z zou bijna vergeten waar hij vandaan kwam. Met blockbusters zoals Saw, Insidious & The Conjuring gaf hij een heel andere dimensie aan het horrorgenre en als de man dan een nieuwe horrorfranchise wil lanceren met Malignant, dan staan wij op de eerste rij.

xxx in Malignant recensie door James Wan

De succesformule van Wan is thans simpel: Geef het horrorgenre een mooi scenario & de budgetten die het verdient om mooi beeldwerk te brengen en je krijgt een meer dan behoorlijke film. Dat is met Malignant niet anders, buiten het begin dan. Malignant gaat zeer slecht van start met slecht acteerwerk, doordeweekse horrorbeelden & vele clichés die het genre kent. Maar al een geluk neemt James Wan de camera duidelijk in handen na een dikke 30 minuten om er opnieuw een geslaagde horrorfilm van te maken.  Annabelle Wallis, Maddie Hasson & Mckenna Grace komen professioneel uit de hoek en de cliffhanger na bijna anderhalf uur is van niveau van  de originele Saw. De special effects van Malignant zijn ook kwalitatief te noemen. Tot slot gaat Malignant misschien over de 100 minuten, maar het voelt alles behalve langdradig aan. Opnieuw toont het dat goede regisseurs echt wel een goede film kunnen brengen die bijna 2 uur bedraagt.

Kortom, James Wan does it again met Malignant: succesvol een nieuwe horrorfranchise opzetten. Spijtig van het eerste halfuur, maar plot samen met de rest van het camerawerk maakt heel veel goed.

Malignant – There's Nobody There Clip