Searching recensieSearching ****

Regie: Aneesh Chaganty (Microeconomics)

Met John Cho, Michelle La, Sara Sohn, Joseph Lee, Debra Messing,…

Speeltijd: 102′

Ga kijken als je hield van Gone Girl.

Het verhaal: Nadat zijn 16-jarige dochter vermist is, breekt een wanhopige vader haar laptop in om aanwijzingen te zoeken om haar te vinden.

John Cho in Searching

Ons verdict: John Cho is niet meteen de meest gekende naam in Hollywood, maar met films zoals Star Trek, American Pie & Harold and Kumar Go to White Castle is hij geen onbekende voor de courante bioscoopganger in België. Echter het feit dat hij samen met de debuterende regisseur Aneesh Chaganty Searching brengt, bezorgde hen geen release in België in de bioscoop. Bij ons ging er alleszins een belletje rinkelen, want als er een internationale bioscooprelease zit in een film met 2 relatief onbekende spelmakers en een omzet van 75 miljoen dollar, dan zit het scenario vast goed.

En dat is ook een feit: Het sterkste element aan Searching is zijn plot dat zeer strak in elkaar zit en heel goed bedacht is door het duo Aneesh Chaganty & Sev Ohanian. Bovendien brengen de makers nostalgische tonen van Windows XP, MSN Messenger, Facetime & MacOS naar boven op de millenials onder ons te intrigeren en met gewikte cameraperspectieven die je zoals een voyeur het verhaal van een vermist Aziatisch meisje doet volgen, geeft het de ogen van de cinefielen onder ons wat het wil. Searching getuigt van heel wat innovatie in de manier waarop het verfilmd is en dat vinden we straf. Tot slot laat Searching in een ideale speelduur van 100 minuten je tot op het puntje van de stoel zitten. Spanning verzekerd met andere woorden.

Kortom, Searching is een geslaagd debuut van Aneesh Chaganty en de perfecte film voor video-om-demand, Blu-Ray & DVD. Haal de Blu-Ray van Searching in huis vanaf eind januari 2019.

Searching recensie
41star1star1star1stargray