Kinepolis is van plan om zijn aanbod op het vlak van snacks uit te breiden. Dat zei de CEO Eddie Duquenne in een interview met Het Laatste Nieuws. Kinepolis heeft er een goed jaar op zitten dankzij de aankoop van het Canadese Landmark, maar het is op zoek naar meer…
“We moeten meer beleving aanbieden, zowel qua films als qua snacks”, aldus Duquenne. “Zo serveren ze in Canada hotdogs. Misschien doen we dit ook in België.”
Bovendien overweegt de bioscoopketen het filmaanbod uit te breiden.
Duquenne: “We moeten meer inzetten op doelgroepen. Zo doen Japanse films het in Madrid uitstekend, omdat daar een grote Japanse enclave is. Hetzelfde met Turkse films in België.”
Kinepolis is inmiddels wereldwijd gegroeid met de aankoop van het Canadese Landmark en denkt voordurend aan innoveren binnen de markt. Het moet wel, want het ziet zijn bezoekersaantal in Europa (behalve Nederland) zakken tot 35,6 miljoen bezoekers en de streamingdiensten zitten hen op de hielen. Zo lanceerde het de laatste jaren in België IMAX, 4DX & Secret Cinema om de bioscoopbezoeker geïnteresseerd te houden in de goede oude cinema. Snacks lijken dus nu een nieuwe manier voor Kinepolis om mensen naar de bioscoop te lokken, hoewel het al gekend is om een heel uitgebreid aanbod te hebben en dikke marges te pakken op eten & drinken in de bioscoop. Maar ook cozy seats met formules om met de hele familie op een bank te zitten lijken een optie (er loopt momenteel een testproject in Kinepolis Antwerpen). Of wat dacht je van sportevents of karaoke op groot scherm bekijken? Wat ons betreft, zet die Quick of Burger King maar al klaar!