Sisters Brothers recensieSisters Brothers **

Regie: Jacques Audiard (De rouille et d’Os, Dheepan)

Met John C. Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rutger Hauer, …

Speeltijd: 122′

Ga kijken als je hield van The Ballad of Buster Scruggs & Brimstone.

Het verhaal: Oregon, 1850. Een goudzoeker wordt op de hielden gezeten door een berucht duo huurmoordenaars, The Sisters Brothers.

Sisters Brothers recensie

Ons verdict: De Franse regisseur Jacques Audiard is een waar prijzenbeest met talloze nominaties voor Europese Awards (BAFTA, Film Festival van Cannes, Berlinale) met films zoals Dheepan, Un prophète & De rouille et d’Os en net zoals Matthias Schoenaerts maakt hij een bescheiden stap naar Hollywood met zijn eerste Engelstalige productie: The Sisters Brothers. Wat in de boeken stond als een winning horse wordt in realiteit een scratch, want ondanks de reputatie van de Parijzenaar en castleden zoals Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal & John C. Really is The Sisters Brothers alles behalve vergelijkbaar qua niveau met Brimstone & The Ballad of Buster Scruggs. Het iets wat nihilistische verhaal met een plot dat nergens naartoe gaat, begint al snel te vervelen na enkele minuten waardoor je noodgedwongen bent om te kijken naar mooie landschappen & een goede cinematografie en luisteren naar de dialogen van de gerenommeerde acteurs. Toch is dit niet voldoende om je bezig te houden, want The Sisters Brothers voelt met meer dan 2 uur speeltijd langdradig aan en heeft geen enkele memorabele scène om je als kijker te belonen om de hele film uit te kijken. Zonde.

Kortom, oftewel ontsnapte het hele gebeuren aan me, maar Sisters Brothers wist me niet te bekoren. Niet één van Jacques Audiard’s beste.

Sisters Brothers recensie
21star1stargraygraygray