Star Trek Picard S1 recensie op Amazon Prime Video

Star Trek Picard S1 recensie op Amazon Prime VideoStar Trek: Picard S1 ***

Bedenker: Alex Kurtzman (The Mummy, Star Trek: Discovery) & Michael Chabon

Met Patrick Stewart, Brent Spiner, Jeri Ryan, Alison Prill,…

Speeltijd: 10 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van Star Trek: Discovery, Treadstone & uiteraard Star Trek: The Next Generation.

Het verhaal: Star Trek: Picard speelt zich af 20 jaar na de gebeurtenissen in Star Trek: Nemesis. Jean-Luc Picard is op pensioen en verwerkt het verlies van de Romuleanen op zijn eigen manier op zijn wijngaard in Frankrijk. Het gemis van zijn vriend Data valt hem zwaar.

Star Trek Fight GIF by CBS All Access - Find & Share on GIPHY

Ons verdict: Dat Star Trek quasi dezelfde allure heeft dan Star Wars, mag voor velen geen verrassing zijn, hoewel de vergelijking menig Trekkie’s haren zal doen steigeren. Vele fans van de Star Trek-franchise waren dan ook zeer blij met het nieuws dat Patrick Stewart die jarenlang Star Trek: The Next Generation heeft geleid met zijn films & serie terug komt voor een nieuw reeks van Star Trek getiteld Picard.

Patrick Stewart in Star Trek Picard S1 recensie op Amazon Prime Video

Echter heeft CBS All Access’ versie van Star Trek: Picard niet hetzelfde niveau als Netflix’ Star Trek Discovery. Misschien deels omdat de legacy van The Next Generation al reeds is uitgemolken tot op het bot, maar anderzijds omdat de productie niet zo verfijnd is als Discovery met minder afgewerkt special effects & een toch wel slappe editing in de pilot. Bovendien getuigen de nieuwe & oude personages soms van niet bepaald hoge kwaliteit in klederdracht & make-up. Tot slot vinden de makers een goede opening om opnieuw een reeks van min. 20 afleveringen te maken (seizoen 2 is immers al besteld door Amazon & CBS), maar als er scenario’s vanuit de Jason Bourne-films worden bovengehaald, vragen wij ons af hoeveel tijd Alex Kurtzman effectief heeft doorgebracht in de schrijfkamer.

Kortom, met Star Trek Picard brengt Prime Video iets te gelijkaardige content als andere series op zijn streamingplatform. Nee, Star Trek: Picard is geen Star Trek: Discovery.