Beyonce’s Black is King recensie op Disney Plus België

Beyonce's Black is King recensie op Disney Plus BelgiëBlack is King ****

Bedenker: Beyoncé Knowles-Carter / Regie: Emmanuel Adjei & Blitz Bazawule

Met Beyoncé, Jay-Z, Shatta Wale, Lupita Nyong’o, Chiwetel Ejiofor, Naomi Campbell, Kelly Rowland, Pharrell Williams, Tina Knowles-Lawson, Yemi Alade, Blue Ivy Carter, Aweng Ade-Chuol, Folajomi “FJ” Akinmurele, Adut Akech, Mary Twala, Jessie Reyez, JD McCrary, Major Lazer, Shatta Wale, Connie Chiume, Nandi Madida, Nyaniso Dzedze, Warren Masemola, Moonchild Sanelly,…

Speeltijd: 86′

Ga kijken als je hield van Guava Island & uiteraard Beyoncé’s vorige werk zoals BEYONCE: Platinum Edition.

Het verhaal: Dit visuele album van Beyoncé verbeeldt de lessen van The Lion King voor jonge koningen en koninginnen van vandaag die op zoek zijn naar hun eigen kronen. De reizen van zarte families door de eeuwen heel worden geëerd in een verhaal over een jonge koning en zijn bovenzintuiglijke reis langs verraad, liefde & eigen identiteit.

Beyonce's Black is King recensie op Disney Plus België

De setting: Disney + is de plaats waar films en series van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en meer, voor het eerst samen komen. Vanuit de Direct-to-Consumer and International divisie van The Walt Disney Company, is Disney+ beschikbaar op de meeste apparaten die op het internet zijn aangesloten en biedt Disney+ een reclamevrije kijkervaring met een scala aan originele speelfilms, documentaires, live-actionseries, animatieseries en shorts. Naast een ongeziene bibliotheek aan film- en televisie-entertainment, is Disney+ de plaats waar films uitgebracht door The Walt Disney Studios in 2020 en later exclusief gestreamd kunnen worden. Bezoek DisneyPlus.com om je te abonneren en meer te ontdekken over de service.

Disney Plus België start op 15 september 2020

Ons verdict: Dat Beyoncé een perfectioniste is, getuigt van haar concert in Antwerpen dat ik ooit zag wanneer ze op haar hoogtepunt was met haar eerste visual album BEYONCE. Nog nooit zag ik een geheel flawless concert waar letterlijk niks maar ook niks mis ging met de muziek, beelden, schermen of sound systems. Het maakt de performance van de dame misschien steriel op het podium, maar het werkt perfect op beeld. Vandaar haar legendarische status op iTunes, Spotify, Deezer & Apple Music.

Beyoncé Knowles in Black is King recensie op Disney Plus België

Yoncé werkte samen aan de meest succesvolle film in België tot op heden: The Lion King. Maar de soundtrack was ondermaats voor de blockbuster en niet waardig aan de visie die Beyoncé Knowles had voor The Gift. Ze gaf zichzelf een jaar tijd om dit te corrigeren in een remix-album dat de naam Black is King krijgt en exclusief te zien is op Disney Plus. En deze is eindelijk opnieuw een schot in de roos. Een schot in de roos dat de artieste nodig had na haar iets mindere albums zoals Lemonade of haar herkauwde succes met Homecoming op Netflix. Black is King is een viering voor het zwarte ras en hun gefragmenteerd maar oh zo rijke cultuur en dat wordt weer visueel verbluffend vertoond in klederdracht, dans en meer. Deze bijdrage kleurt ook een beetje in zwart, geel & rood dankzij de jonge Belg Pierre Debusschere die ook deze keer aan het visual album van Beyoncé meewerkte, nadat hij o.m. Ghost & Mine voor haar regisseerde op Beyoncé: Platinum en zijn werk zie je niet specifiek in één bepaald lied, maar doorheen heel wat verschillende fragmenten in Black is King. Bovendien verwerkt Beyoncé creatief het verhaal van Lion King met zijn Circle of Life-filosofie in haar nieuwe hits zoals MOOD 4 EVA met Jay-Z (vanaf 25min24), Water met Pharell Williams (vanaf 44min40), My Power met Moonchild & Busiswa (1u08min50),  Don’t Jealous Me met Lord Afrixana & Yemi Alade (16min09), Black Parade tijdens de end credits (1u18min50) & zelfs Spirit (1u14min44).

Kortom, met Black is King corrigeert Beyonce haar erbarmelijke prestatie van Spirit in The Lion King. Eindelijk beschikbaar voor ons Belgen op Disney Plus!