GLOW recensie op Netflix België

GLOW posterGLOW *** 1/2

Bedenker: Liz Flahive (Homeland) & Carly Mensch (Weeds)

Met Alison Brie, Marc Maron, Betty Gilpin, Ellen Wong, Britt Baron, Kate Nash, Rich Sommer,…

Speeltijd: 10 aflevering / 30-45 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van Orange is the New Black.

Het verhaal: Ruth Wilder gaat als serieuze toneelspeelster naar talloze audities om te scoren in het Hollywood van de jaren ’80, maar komt uiteindelijk terecht bij een worstelshow voor vrouwen: GLOW (Gorgeous Ladies of Wrestling).

The cast van Netflix' GLOW

Ons verdict: We zijn er misschien nog niet, maar de empowerment van de vrouw heeft nog nooit zo ver gestaan als het laatste decennium: Vrouwen moeten hoofdrollen krijgen in films & televisieseries, vrouwen moeten gestimuleerd worden op de werkvloer, borstvoeding in het openbaar moet kunnen, actrices moeten even goed betaald worden als acteurs en ga maar verder. And the audience is lovin’ it! Kijk maar naar het recente box office succes van Wonder Woman. En dat is een goede zaak. Feminisme is naast nostalgie & rassendiscriminatie de nieuwe trend in Hollywood en Netflix speelt hier handig op in.

Met de nieuwe televisieserie GLOW doet Netflix in dezelfde lijn als Orange is the New Black opnieuw een gooi naar de versterking van het vrouwelijk geslacht. Net zoals de eerste Netflix Originals-serie krijgen we een heleboel actrices met Mad Men-Alison Brie aan kop in de schijnwerper en bedenkers Liz Flahive & Carly Mensch verpakken het hele gebeuren slim in een komisch & visueel aantrekkelijk jasje. De heerlijke 80ies soundtrack laat je bovendien terugdenken aan het heerlijke Guardians of the Galaxy en dat is goede zet van de maker. De korte afleveringen van 30 minuten maken GLOW ook hapklaar, echter hebben we bij MoviePulp.be onze twijfels of deze serie het lang kan trekken. Zeker als je weet dat het na 2 afleveringen al bitchy begint te worden.

Kortom, met GLOW doet Netflix waar het goed in is: sterke televisieseries maken. En bovendien de vrouwen in deze wereld een duwtje in de rug geven.

GLOW recensie op Netflix België
31star1star1stargraygray