The Right Stuff recensie op Disney Plus België [eerste indruk]

The Right Stuff recensie op Disney Plus BelgiëThe Right Stuff ***

Bedenker: Will Staples & Mark Lafferty

Met Patrick J. Adams, Aaron Staton, Patrick Fischler, Jake McDorman, Colin O’Donoghue, Eric Ladin, Nora Zehetner, Eloise Mumford, Shannon Lucio, Josh Cooke, Danny Strong, Mamie Gummer,…

Speeltijd: 8 afleveringen / 45 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van First Man, Away, Space Force & PanAm.

Het verhaal: In het Verenigde Staten van de jaren ’60 worden een heleboel testpiloten uitgenodigd om zich opgeven voor het Mercuryprogramma met als doel om de eerste Amerikaan in de ruimte te krijgen.

De cast van The Right Stuff recensie op Disney Plus België

Ons verdict: Eindelijk. Wij Belgen kunnen net zoals de rest van de Westerse wereld de shows van de nieuwe streamingdienst Disney Plus sumultaan volgen met de Amerikanen zelf (Yay, no spoilers op social media!) en de eerste reeks die we op deze manier kunnen volgen, is The Right Stuff met niemand minder dan Patrick J. Adams a.k.a. Mike Ross uit Suits in zijn eerste hoofdrol na de succesvolle advocatenreeks door USA Networks.

De makers van The Right Stuff haalden de mosterd bij Mad Men om de beginjaren van de Amerikaanse ruimteverkenning met het heldhaftige maar ook knotsgekke Mercuryprogramma in beeld te brengen, maar om deze reeks door National Geographic te vergelijken met de legendarische creative agency-serie is teveel van het goede. Het situeert zich eerder op het niveau van PanAm in termen van kostuums & decoraties, maar ook de cast laat te weinig van zich zien. Patrick J. Adams vindt zich niet opnieuw uit als astronaut John Glenn en buiten Patrick Fischler is de quasi debuterende cast bijna een onderdeel van de achtergrond. Ook krijgen we in de eerste 2 afleveringen meer mannelijke dialogen te horen dan actie & science fiction beelden te zien hoewel de pilot op het vlak van opbouw op een gegeven moment heel sterk uit de hoek komt. Spijtig dat ze het niveau niet kunnen aanhouden. Desalniettemin is The Right Stuff een kwalitatieve productie op het niveau van First Man met Ryan Gosling en dat mag er zeker zijn op de nieuwe Amerikaanse streamingdienst die toch op het vlak van series diverser gevuld mag worden.

Kortom, als je hield van First Man, is het ongelooflijke verhaal van Amerika’s allereerste astronauten in The Right Stuff iets voor jou. Vanaf deze week te volgen op Disney Plus België, elke week een nieuwe aflevering. Meld je hier aan.

Disney+ - BE NL sale

Aanmelden voor Disney Plus België kan via deze link.