Fate Winx Saga S2 recensie op Netflix België [eerste indruk]

Fate Winx Saga S2 recensie op Netflix BelgiëFate: The Winx Saga S2 ***

Bedenkers: Brian Young (The Vampire Diaries)

Met Abigail Cowen, Hannah van der Westhuysen, Precious Mustapha, Eliot Salt, Elisha Applebaum, Sadie Soverall, Freddie Thorp, Miranda Richardson, Paulina Chavez, Danny Griffin, Theo Graham, Jacob Dudman, Lesley Sharp, Robert James-Collier, Josh Cowdery, Alex Macqueen, Eva Birthistle, Kate Fleetwood, ,…

Speeltijd: 7 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van Locke & Key en het vorige seizoen van Fate: The Winx Saga.

Het verhaal: In Fate: The Winx Saga is een coming-of-age verhaal over 5 feeën die op het magische internaat Alfea in de ‘Otherworld’ leren hoe ze hun krachten kunnen beheersen. Ondertussen ontdekken ze ook nog eens hoe ze moeten omgaan met liefde, rivaliteit en de monsters die een bedreiging voor hun bestaan vormen.

De jonge cast van Fate: The Winx Saga op Netflix België

Ons verdict: MoviePulpers, Netflix ploetert door IP als een everzwijn door de grond op zoek naar voedsel. De ene filmfranchise na de andere krijgt een seizoen, maar het is zeer snel om deze op te offeren. Kijk maar naar het recente Resident Evil. Voor de Winx-franchise was dit wat anders, want ondanks het feit dat deze niet zo goed werd onthaald, is er toch een 2de seizoen uit de bus gekomen. Waarschijnlijk de laatste, tenzij het blijft scoren in Zuiderse landen zoals Brazilië, Spanje & Italië waar de Winx cartoons immens populair zijn.

De cast in Fate: The Winx Saga S2 Netflix recensie

Fate: The Winx Saga was niet voor de allerkleinsten en seizoen 2 verandert daar weinig in. Dan niet zo zeer in termen van horrorbeelden, maar eerder de testosteron & oestrogeen die van het digitale scherm druipt. Het is duidelijk dat de makers meer de Riverdale-richting in willen gaan om GenZ happy te houden (verwacht je dus aan veel Spaanse ‘telenovela’ drama), maar het is maar de vraag of dit gaat werken. Het verhaal blijft immers zeer kinds (hoewel het beter is dan zijn voorganger), terwijl zijn reputatie met tienersterren zoals Abigail Cowen als Bloom, Hannah van der Westhuysen als Stella, Sadie Soverall als Beatrix en Elisha Applebaum als Musa, Precious Mustapha als Aisha, Eliot Salt als Terra & Paulina Chávez als Flora meer & meer richting Locke & Key gaat.

Niemand springt er bovenuit, ook Abigail Cowen niet als hoofdfiguur. De serie werd wel meer opgepompt tot 7 afleveringen wat een goed teken is, maar antagoniste Miranda Richardson maakt niet genoeg gebruik van de opportuniteit om de reeks uit te bouwen, ondanks zijn mythologieën vol feeën, bloedheksen, verbranden,… Tot slot vinden we ook dat de mythologie beter uitgewerkt kan worden door de producenten. Allemaal dingen die veel te maken hebben met de (on)kunde van bedenker Brian Young.

Kortom, Fate: The Winx Saga S2 is een stapje in de betere richting, maar verre van series die GenZ gaan omarmen zoals een Euphoria of Stranger Things.

Get Ready for Fate: The Winx Saga Season 2! Official Cast Recap - Season 1 | Netflix