Belgische Run filmrecensieRun ***

Regie: Aneesh Chaganty (Searching)

Met Sarah Paulson & Kiera Allen basically.

Speeltijd: 90′

Ga kijken als je hield van Sharp Objects, Searching & Unsane.

Het verhaal: Een tiener die thuisonderwijs krijgt, begint te vermoeden dat haar moeder een duister geheim voor haar achterhoudt.

Run recensie op Netflix België

Ons verdict: Tegenwoordig is het een serieuze opdracht om te ontdekken of een film effectief op Netflix België komt of niet. Run is na I Care a LotGunpowder Milkshake, WorthLast Letter from Your Lover de zoveelste release die bij ons in bioscopen komt en niet meteen op de populaire streamingdienst belandt. Ik hoor velen daar misschien al in de verte over klagen…

xxxxx

En ook deze keer moeten we ons aansluiten bij het grote publiek, want Run is niet volledig zoals het moet. Regisseur Aneesh Chaganty mocht dan misschien zijn blauwdruk van Searching opnieuw meenemen voor Run, de uitwerking laat te wensen over. Met 90 minuten speeltijd verwacht je immers dat de editing scherp staat, maar dat is niet het geval. Run is zelfs met momenten saai. Onder de crew is het debuut van de gehandicapte Kiera Allen noemenswaardig te noemen, terwijl Sarah Paulson het moeilijk heeft om zich opnieuw uit te vinden in Run. Tot slot zijn de plottwists al meermaals uitgespeeld in clips, trailers & andere informatie op het internet vanwege de late release van de film in België waardoor Run net iets minder is dan verwacht. Zo zie je maar dat de filmindustrie maar niet leert van zijn voormalige fouten.

Kortom, geen 2de strike voor Aneesh Chaganty met Run. De film had vanwege zijn late release beter op stream geland in plaats van Belgische bioscopen.

RUN Clip - "Figured It Out" (2020) Sarah Paulson Hulu

RUN Clip - "Computer" (2020) Sarah Paulson Hulu