Moon Knight recensie op Disney Plus België

Moon Knight recensie op Disney Plus BelgiëMoon Knight ****

Bedenker: Jeremy Slater (Umbrella Academy)

Met Oscar Isaac, Ethan Hawke, May Calamawy, Gaspard Ulliel, Antonia Salib, Sofia Danu & de stem van F. Murray Abraham

Speeltijd: 6 afleveringen / 50 minuten per aflevering.

Ga kijken als je hield van Loki & Legion.

Het verhaal: We volgen Steven Grant, een welgemanierde cadeauwinkelmedewerker die geteisterd wordt door plotse black-outs en herinneringen heeft van een ander leven. Steven ontdekt dat hij lijdt aan dissociatieve identiteitsstoornis en zijn lichaam deelt met Marc Spector. Terwijl de vijanden van Steven/Marc steeds dichterbij komen, moeten deze twee zich een weg banen doorheen hun complexe identiteiten en geraken ze ook nog eens verzeild in een dodelijk mysterie rond machtige Egyptische goden.

Oscar Isaac schittert in Moon Knight recensie op Disney Plus België

Ons verdict: Hey iedereen, wauw, wat hebben al kunnen genieten op Disney Plus België van de Marvel Cinematic Universe. Van Loki & WandaVision tot Falcon and the Winter Soldier, Marvel Phase 4 draait op volle toeren en het heeft daarbij zijn positie op streamingdiensten bewezen. Aan dit lijstje mogen we Moon Knight toevoegen door Jeremy Slater, Justin Benson, Mohamed Diab & Aaron Moorhead.

Moon Knight is een aanrader voor verschillende zaken. Enerzijds wordt de serie gedragen door Oscaar Isaac. Wat een acteur! Hij gaat er in elke aflevering voor en weet zichzelf toch altijd wel wat opnieuw in de kijker te zetten. OK, zijn accent is een bron van discussie op sociale media, maar ik vind het niet storen en het past wel in zijn rol. Anderzijds is er de Egyptische mythologie die velen van ons zal inspireren en door Marvel een fijne interpretatie krijgt. Zelfs mummies krijgen een andere interpretatie in Moon Knight en dat is toch wel een prestatie gezien de vele mummies-films out there? Moon Knight bouwt ook aflevering per aflevering mooi op met de laatste 2 afleveringen die mindblowing zijn.

Kortom, what’s there not to like about Moon Knight? Ik bedoel, het heeft een geweldige Oscar Isaac in de hoofdrol. Oordeel zelf via Disney Plus België.

“Egyptian Super Hero” Official Clip | Marvel Studios’ Moon Knight | Disney+

Oscar Isaac Enjoyed Jogging, And Some Psilocybin, With Ethan Hawke While Shooting "Moon Knight"