Knabbel & Babbel Rescue Rangers filmrecensie op Disney Plus België

Knabbel & Babbel Rescue Rangers recensie op Disney Plus BelgiëKnabbel & Babbel Rescue Rangers *

Regie: Akiva Schaffer (Saturday Night Live)

Met KiKi Layne & de stemmen van Andy Samberg, John Mulaney, Eric Bana, Will Arnett, Seth Rogen, Keegan-Michael Key, J.K. Simmons, Dennis Haysbert,…

Speeltijd: 97′

Ga kijken als je hield van The Happytime Murders.

Het verhaal: Knabbel & Babbel leven tussen cartoonfiguren en mensen in het hedendaagse Los Angeles, maar hun levens zien er nu heel anders uit. Het is al tientallen jaren geleden dat hun succesvolle televisieserie werd stopgezet en Knabbel woont nu in de suburbs en werkt als verzekeringsmakelaar. Babbel heeft ondertussen CGI-chirurgie ondergaan en is actief in het nostalgische conventiecircuit, wanhopig om zijn gloriedagen te herbeleven. Wanneer een voormalig castlid op mysterieuze wijze verdwijnt, moeten Knabbel en Babbel hun gebroken vriendschap herstellen en opnieuw hun Rescue Rangers detectiverollen op zich nemen om het leven van hun vriend te redden.

xxxxx

Ons verdict: MoviePulpers, het is inmiddels onze slagzin aan het worden om onze recensies te starten, maar… ALLES KOMT TERUG! Zeker bij onze vrienden van Disney, waarbij het credo van het bedrijf is om geen figuren onnodig te laten sterven of alles wat cartoon is om te zetten in live action. Zo schiedde dit voor Knabbel & Babbel die een dikke hitserie hadden in de jaren ’90 met Rescue Rangers en daardoor nu een live action-verfilming kregen op het niveau van Alvin and the Chipmunks. Wel, laat het ons anders zeggen, dat dachten we, but…

Het scenario van Knabbel & Babbel Rescue Rangers is om te huilen. Metafictie wordt in combinatie met een rommelige CGI ingezet om een soort van Happytime Murders-variant te krijgen van de Rescue Rangers. Daarbij krijgen Seth Rogen, Keegan-Michael Key, Will Arnett & Saturday Night Live-regisseur/schrijver Akiva Schaffer carte blanche om een humoristische film te maken voor de millenials onder ons met heimwee naar vroeger. Maar ze mispakken zich aan het feit dat de nieuwe generatie opgroeit met de vieze cartoons van Chip ‘n Dale op Disney Plus en daarom deze film volledig niet zullen begrijpen. Aan de hoofden van de millenials & Generation X’ers onder ons zal het voorbij gaan, gezien de vreemde combinatie van cartoons met live action in combinatie met wat flauwe grappen. Je begint je dan ook snel vragen te zetten bij het kijken van Chip ‘n Dale Rescue Rangers zoals wat waren ze in hemelsnaam aan het denken bij Walt Disney Company? Disney’s hegemonie over de jaren tonen in zowel cartoons als live action in één film en dat even door de mixer halen? Er is niets erger dan een film die niet weet voor welke doelgroep het wordt gemaakt en Knabbel & Babbel Rescue Rangers De Film zal er geen hebben bij zowel jong als oud. Hadden ze in hun opzet willen slagen, dan hadden de makers beter fullblown Rated R gegaan. What a waste.

Kortom, mijn jeugdsentiment ging door het toilet met de live action-versie van Knabbel & Babbel Rescue Rangers. Totaal misplaatst! Afvoeren die handel!!!

Guide to Movie Making | Chip 'n Dale: Rescue Rangers | Disney+

“Booth to Screen” Featurette | Chip ‘n Dale: Rescue Rangers | Disney+