Django TV recensie op TV Vlaanderen [eerste indruk]

Django TV recensie op TV Vlaanderen [eerste indruk]Django *** 1/2

Bedenker: Leonardo Fasoli & Maddalena Ravagli / Regie: Francesca Comencini (Gomorrah), David Evans (Downtown Abbey) & Enrico Maria Artale (Romulus)

Met Matthias Schoenaerts, Lisa Vicari, Noomi Rapace, Nicholas Pinnock,…

Speeltijd: 10 afleveringen / 1 uur per aflevering

Ga kijken als je hield van The English & Emanicpation.

Het verhaal: Django speelt zich af in het Wilde Westen tussen 1860-1870 en vertelt het verhaal van revolverheld Django, een man van weinig woorden. Acht jaar geleden werden zijn vrouw en kinderen vermoord, en nu is hij nog steeds op zoek naar zijn dochter Sarah, in de hoop dat zij de moordpoging heeft overleefd. Hij vindt haar in New Babylon, een stad vol outcasts. Sarah, die opgevoed werd door John Ellis, is nu volwassen en vraagt Django om te vertrekken, uit angst dat zijn aanwezigheid haar thuisstad in gevaar zal brengen. Django weigert te vertrekken, omdat hij zijn dochter niet opnieuw wil kwijtspelen.

Django met Matthias Schoenaerts komt vanaf 23 april 2022 naar TV Vlaanderen

Ons verdict: MoviePulpers, er was even een pauze op te meten in de carrière van onze Vlaamse trots Matthias Schoenaerts. Niet zo zeer omdat de acteur gecanceld was, maar eerder vanwege het feit dat de situatie met Miramax & Weinstein ervoor zorgde dat zijn prestigieuze opdracht met Robert De Niro werd geannuleerd. De hele heisa is nu voorbij gelukkiglijk, dus kregen we Schoenaerts reeds opnieuw te zien in Amsterdam en ook de nieuwe reeks Django van Europese makelarij. Deze vindt verrassend genoeg een plaats op TV Vlaanderen die zich met StudioCanal- & Starzplay-series ook op de streamingmarkt heeft gegooid.

Voor de streamingliefhebbers van MoviePulp.be mochten we het nieuws melden dat The English zijn thuis vond op Star van Disney Plus België en  de nieuwe televisieserieDjango kan in dezelfde categorie geplaatst worden. Harde beelden, chaos na de Amerikaanse burgeroorlog, rassenongelijkheid, geweld,… Het wordt meteen geserveerd vanaf de pilot, maar toch een beetje minder agressief & ruw als de laatste serie van Emily Blunt. Opnieuw zijn de landschappen van het Wilde Westen een trekpleister voor deze serie met de Vulkaan van Racos in Roemenië als prachtige locatie van New Babylon in Django. Wat is het verschil dan met The English, hoor ik je dan zeggen? Juist, het heeft andere rasechte acteurs & -actrices erin zoals karakterkoppen Noomi Rapace, Lisa Vicari & Nicholas Pinnock, maar vooral Schoenaerts die de camera in deze serie, gebaseerd op de spaghettiwestern van Sergio Corbucci uit de jaren ’60, volledig naar zich toe trekt met zijn beestige acteerprestatie op het niveau van The Mustang. De Italiaanse crew werkt scène per scène goed uit, maar de samenhang tussen de scènes is zoals de meeste Europese content soms wat zoek met de muziek die interessant is, maar niet consistent is gezien het contenu switcht tussen klassiek instrumentele enerzijds & moderne elektronische muziek anderzijds. Op het vlak van editing kon dat natuurlijk een beetje beter, maar het is in zijn subgenre van Europese content zeker één van de betere executies. Tot slot is Django de titel die het waard maakt om TV Vlaanderen in huis te halen en voor een tijdje een kans te geven in combinatie met andere Starzplay- & Canal+ series.

Kortom, TV Vlaanderen introduceert zich eindelijk waardig op de Belgische streamingmarkt met Europese topserie Django. Volg de reeks met Matthias Schoenaerts vanaf 23 april 2023 op TV Vlaanderen, home van Canal+ & Starzplay.