The Wedding Year recensie op iTunes

The Wedding Year recensie op iTunesThe Wedding Year ** 1/2

Regie: Robert Luketic (The Ugly Truth, Killers, Legally Blonde)

Met Sarah Hyland, Tyler James Williams, Wanda Sykes, Kristen Johnston, Keith David, Patrick Warburton, Matt Shively, Anna Camp, Jenna Dewan,…

Speeltijd: 90′

Ga kijken als je hield van Confessions of a Shopaholic.

Het verhaal: Fotografe Mara is er zeker van dat ze nooit zal trouwen! Wanneer ze echter met haar nieuwe vriendje wordt uitgenodigd voor 15 bruiloften in één jaar tijd, zal ze toch enkele grote beslissingen moeten nemen.

Sarah Hyland & Tyler James Williams in The Wedding Year recensie

Ons verdict: Wie de naam Robert Luketic niet kent, heeft duidelijk geen kaas gegeten van romantische komedies, maar de man heeft eigenzinnig carrières gestart van o.m. Reese Witherspoon met Legally Blonde en Gerard Butler & Katherine Heigl met The Ugly Truth. Dus R.E.S.P.E.C.T. Deze keer stapt Modern Family-actrice Sarah Hyland naar hem om haar carrière op de rails te zetten, maar dat gaat iets minder van een leien dakje. Niet zo zeer vanwege haar acteerprestatie, want die moet niet onderdoen tegenover een Krysten Ritter of Isla Fischer uit Confessions of a Shopaholic, hoewel het uiteraard geen Oscar-materiaal is, maar eerder vanwege het scenario dat niet veel extra te bieden heeft buiten zijn concept en de film editing die ondermaats is. Spijtig van o.m. het povere einde, want de combinatie Hyland-Williams is best aantrekkelijk & verslavend te noemen. Tot slot waren we blij met gastrollen van Wanda Sykes, Kristen Johnston, Keith David & Patrick Warburton, maar er was ongetwijfeld te weinig budget om dit kwartet meer screentime te geven zoals pakweg Daddy’s Home 2 of Bad Moms.

Kortom, The Wedding Year is een doordeweekse romcom die misschien wel een iets charismatischere hoofdcast & meer screentime voor de gasten mocht hebben, maar een vooral een iets minder luie schrijver.