Enola Holmes recensie op Netflix België

Enola Holmes recensie op Netflix BelgiëEnola Holmes *** 1/2

Regie: Harry Bradbeer (Fleabag, Killing Eve)

Met Millie Bobby Brown, Henry Cavill, Sam Claflin, Helena Bonham Carter, Louis Partridge,…

Speeltijd: 123′

Ga kijken als je hield van Sherlock Holmes & Chilling Adventures of Sabrina.

Het verhaal: Wanneer Elona, de tienerzus van Sherlock Holmes, ontdekt dat haar moeder vermist is, gaat ze op zoek naar haar en wordt ze zelf een superspeurder terwijl ze haar beroemde broer te slim af is en een gevaarlijke samenzwering rond een mysterieuze jongeheer ontrafelt.

De cast van Enola Holmes Netflix recensie

Ons verdict: Netflix, wat een bedrijf. In het midden van de coronapandemie blijft het grote films brengen, terwijl andere grote internationale filmstudio’s met de handen in het haar zitten om hun films gereleased te krijgen in bioscopen. De releases op Netflix lopen als een trein, ondanks de aanval van Disney & Streamz/HBO, en Enola Holmes met Millie Bobby Brown is de tweede in de lijst van deze week.

Dit is Millie Bobby Brown als de dochter van Sherlock Holmes

Bon, Enola Holmes gaat geen prijzen winnen, dat is zeker, maar het is alles behalve slecht. Het coming-of-age verhaal van de jonge zus van Sherlock Holmes is bovenal speels & avontuurlijk en dat heeft veel te maken met de acteerprestatie van tienerster Millie Bobby Brown uit Stranger Things. Zij is het centrale punt in Enola Holmes met grote sterren zoals Henry Cavill, Sam Claflin & Helena Bonham Carter die aan haar aanklampen om ze te laten schitteren in haar hoofdrol. Het toont opnieuw het talent dat deze 16-jarige in huis heeft. Verder is Enola Holmes een conventioneel gebeuren met de stijl, toon & cinematografie die overigens veel gelijkenissen toont met de bioscoopfilms van Sherlock Holmes met Robert Downey Jr.in de hoofdrol. Toch wel verrassend. Tot slot voelt Enola Holmes niet te lang aan ondanks zijn speelduur van meer dan 2 uur. Opnieuw het luchtige karakter van de film die zijn werk doet dankzij Fleabag & Killing Eve-regisseur Harry Bradbeer.

Kortom, met Enola Holmes brengt Netflix opnieuw die vrijdagavondfilm, wat enigszins verrassend is voor zo’n cast. Opnieuw topwerk van tienertje Millie Bobby Brown.