Doctor Strange in the Multiverse of Madness recensie door Marvel Studios

Doctor Strange in the Multiverse of Madness recensie door Marvel StudiosDoctor Strange in the Multiverse of Madness ****

Regie: Sam Raimi (Spider-Man 3)

Met Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Benedict Wong, Rachel McAdams, Chiwetel Ejiofor, Patrick Stewart, Michael Stuhlbarg,…

Speeltijd: 126′

Ga kijken als je hield van Doctor Strange, Spider-Man: No Way Home & WandaVision.

Het verhaal: Dr. Stephen Strange spreekt een verboden spreuk uit die de deur opent naar het multiversum, inclusief alternatieve versies van zichzelf, wiens bedreiging voor de mensheid te groot is voor de gecombineerde krachten van Strange, Wong & Wanda Maximoff.

Ons verdict: Hey iedereen, Marvel’s Phase 4 draait op volle toeren en oh, wat hebben we al kunnen genieten! Van (Tom Hiddleston in) Loki, Spider-Man: No Way Home & (Bucky in) Falcon & the Winter Soldier, maar ook WandaVision. Deze Marvel TV-serie heeft samen met de nieuwste Spider-Man-film een directe link met de nieuwe film van Doctor Strange 2 in the Multiverse of Madness die deze week in Belgische bioscopen verschijnt.

Eén ding is zeker: Deze 2de Doctor Strange-film is één van de meest creatieve uit de Marvel Cinematic Universe met de special effects-teams van Marvel Studios die zich helemaal hebben kunnen uitleven om de multiverse tot leven te brengen. Een geweldige Elizabeth Olsen & zoals steeds Benedict Cumberbatch sieren Doctor Strange in the Multiverse of Madness en OMG, you guys, die gastrollen! We mogen er niet veel van prijs geven, maar ze zijn wederom geslaagd binnen de Marvel Cinematic Universe en zullen heel wat fans doen gillen. De rode draad is bij Marvel de laatste tijd wat zoek, maar de zaken uit de strips van dimensie Earth-616 worden goed geïntegreerd in de blockbuster. Met een speelduur van rond de 2 uur kunnen we alleen maar staan bij ons idee dat een Marvel-film onder de 2 uur veel te kort is. Zeker het begin gaat veel te snel en had met een half uurtje tijd beter tot zijn recht gekomen. Een goede Marvelfilm moet in mijn ogen boven de 2 uur en een half uitsteken.

Kortom, laat jouw hoofd gek maken door de creativiteit in Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Deze week in de bioscoop!

Met dank aan Una Asotic