Star Trek Discovery S2 recensie op Netflix België [eerste indruk]

Bedenkers: Alex Kurtzman (The Mummy) & Bryan Fuller (American Gods)

Met Sonequa Martin-Green, Doug Jones, Anson Mount, Anthony Rapp, Mary Wiseman, Shazid Latif, Michelle Yeoh,…

Speeltijd: 13 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als een echte Trekkie .

Het verhaal: De USS Discovery met aan boord Michael Burnham & Saru moeten hun commando doorgeven aan een nieuwe Starfleet kapitein: Captain Pike van de USS Enterprise.

Parallelle universa in Star Trek: Discovery

Ons verdict: Star Trek Discovery is een nieuwe referentie geworden voor CBS die met CBS All Access in de VS de concurrentie aangaat met Netflix. De gloednieuwe Star Trek-serie toonde vorig jaar dat ook niet-Trekkie fans meegesleurd kunnen worden in het United Federation of Planets-universum als het verhaal goed zit en Alex Kurtmann heeft dit goed naar het publiek gebracht met Sonequa Martin-Green, Doug Jones, Anthony Rapp & Mary Wiseman die de visie volgen.

Met Star Trek: Discovery S2 kan het echte werk gebeuren, want de nostalgie wordt met referenties naar de USS Enterprise, Captain Pike & Spock in dit 2de seizoen concreet (en succesvol) uitgewerkt dankzij acteerbijdrages van Anson Mount, Ethan Peck & Tig Notaro en CBS is van plan om nog meer te brengen met nieuwe series rond andere personages uit Star Trek. Uitmelkerij hoor ik je zeggen? Als er budget & creativiteit tegenover staat, hebben we daar geen problemen mee en in het geval van Star Trek: Discovery zit dit al meteen vanaf de pilot goed. Castleden zoals Sonequa Martin-Green, Doug Jones, Anthony Rapp & Mary Wiseman draaien op volle toeren dankzij hun bijdrage het vorige seizoen en zelfs Anson Mount die nog steeds de wonden likt van het floppende Inhumans levert goed werk. Ook is het duidelijk dat Star Trek: Discovery de wereld van Klingons een beetje voor zich laat en nieuwe horizonten opzoekt.

Kortom, Star Trek is terug met Star Trek: Discovery S2, een serie die perfect te volgen is als niet Star Trek-fan hoewel interesse naar science fiction, technologie & wetenschap wel een must zijn.

Star Trek Discovery S2 recensie op Netflix België
31star1star1stargraygray