Stan & Ollie recensie

Regie: Jon S. Baird (Vinyl)

Met John C. Reilly, Steve Coogan, Danny Huston, Nina Arianda, Shirley Henderson, Rufus Jones, Stephanie Hyam,…

Speeltijd: 98′

Ga kijken als je hield van Hail, Caesar! & The Last Tycoon.

Het verhaal: Het verhaal van Laurel & Hardy, één van ‘s werelds meest gekende komedieteams die op latere leeftijd in 1953 aan een grote toer door Groot-Brittannië begonnen.

www

Ons verdict: Den dikke en den dunne… Onder deze naam waren Laurel & Hardy gekend in Vlaanderen na de Tweede Wereldoorlog toen de bioscoopzalen van Antwerpen nog propvol zaten en naar de bioscoop gaan met de hele familie een ware beleving was. Alleszins, dat werd mij verteld door mijn grootvader die altijd zeer nostalgische sprak over zijn bioscoopbeleving met deze grapjassen & zijn favoriete reeks als kind The Lone Ranger. Stan & Ollie door regisseur Jon S. Baird is een reis doorheen de tijd die ons een idee geeft van het magische Hollywood voor de Tweede Wereldoorlog, maar ook toont het de uitbuiting van Hollywood tegenover komedielegendes zoals deze. Acteurduo John C. Reilly & Steve Coogan brengen Laurel & Hardy magisch terug tot leven in deze autobiografische film die met zijn speelduur van maar 93 minuten langer aanvoelt maar prettig te verteren is. Stan & Ollie verveelt op geen enkel moment en ook emotioneel is de film zwaar geladen met alleen maar medeleven voor de vriendschap & broederschap tussen beide acteurs. Wij vroegen ons af waarom deze film geen enkele Oscar-nominatie ophaalde hoewel de Golden Globe-nominatie voor John C. Reilly meer dan correct is.

Kortom, Stan & Ollie is een stevig debuut van regisseur Jon S. Baird en de beste prestatie van John C. Reilly & Steve Coogan tot op heden.

Stan & Ollie | Official US Trailer HD (2018)