I Am Mother recensie op Netflix België

wwwI Am Mother ***

Regie: Grant Sputore

Met Hilary Swank, Clara Rugaard, Tahlia Sturzaker, Luke Hawker & de stem van Rose Byrne

Speeltijd: 115′

Ga kijken als je hield van Bird Box, The Rain, Ex Machina & The Terminator.

Het verhaal: In de toekomst is de mensheid uitgestorven. Op een onbekende locatie probeert een robot de mensheid terug tot leven te brengen door kunstmatig embryo’s voort te planten. De eerste vrouw is Daughter…

I Am Mother recensie op Netflix België

Ons verdict: Met films zoals Extinction, Bird Box, Anon, IO & How It Ends heeft Netflix heil gezien in de echte science fiction fan die niet meer aan zijn trekken komt met de veelvuldige (kindvriendelijke) franchises zoals Disney’s Star Wars of tienerfilms zoals The Maze Runner, Hunger Games & Divergent. I Am Mother is de nieuwste zogenaamde televisiefilm van Netflix die het regiedebuut is van Grant Sputore, maar wel gekende namen zoals Hilary Swank & Rose Byrne in zijn cast opneemt.

Hilary Swank in I Am Mother recensie op Netflix België

I Am Mother hanteert een mysterieus tempo met een Boston Dynamics-robot die de hoofdrol op zich neemt in de eerste minuten. Al snel neemt actrice Clara Rugaard net zoals Alicia Vikander in Ex Machina over die wat later perfect naast Hilary Swank acteert en bijgevolg de ster van de film is. De rest van I Am Mother gaat de Bird Box-toer op met psychologische aspecten rond vertrouwen & artificiële intelligentie die het merendeel van het plot inhouden, maar het ontbreekt Grant Sputore wel wat aan de finesse van Susanne Bier om deze goed uit te werken. De special effects zijn zonder meer verzorgd voor een Netflix-productie, maar het einde brengt te weinig voldoening om het trage & raadelsachtige tempo te justificeren.

Kortom, met I Am Mother is een vrijdagavond weer mooi gevuld, maar verwacht er geen klassieker van.