Anon recensie op Netflix BelgiëAnon ***

Regie: Andrew Niccol (Lord of War, In Time, Good Kill)

Met Amanda Seyfried, Clive Owen, Colm Feore, Iddo Goldberg, Mark O’BrienJoe Ringue, Rachel Roberts, Sonya Walger, Alyson Bath, Sara Mitich, Sierra Woolridge,…

Speeltijd: 100′

Ga kijken als je hield van Black Mirror, In Time & The Man in the High Castle.

Het verhaal: In een wereld zonder anonimiteit ontmoet een rechercheur een vrouw die hun veiligheid bedreigt.

Amanda Seyfried naakt in Anon

Ons verdict: Anon is zo één van die producties die zich typeert als een film die te snel wil gaan. Way too much rushing, zou het personage van J.K. Simmons in Whiplash zeggen. Regisseur Andrew Niccol maakte zich daaraan al schuldig met de film In Time en valt wederom in dezelfde valkuil. Voor je het weet, ben je anderhalf uur verder en heeft het scenario te weinig tijd om zich te manifesteren bij de kijker. Spijtig, want Anon is alles behalve slecht en had meer potentieel. Zeker met de mooie naaktscènes tussen Amanda Seyfried & Clive Owen en het occassionele naakt dankzij actrices zoals Alyson Bath, Sara Mitich & Sierra Woolridge, maar ook het spraakmakend concept van een maatschappij die continu onder toezicht staat. De uitwerking van dat laatste laat ook te wensen over, maar de makers willen duidelijk het accent op de misdaad zetten in plaats van de wereld rondom hen nader te verklaren. De strakke beelden door de Iraanse DOP Amir Mokri (Man of Steel) laten dan weer wat terugdenken aan het sterke werk van onze Jakob Verbruggen in Black Mirror, maar het neemt wel de typische donkere neo noir-sfeer die we kennen uit Blade Runner, Altered Carbon of Mute weg.

Kortom, Anon is de zoveelste science fiction film op Netflix met een aardig scenario, maar geeft het te weinig tijd om het plot uit te spelen. Voor een dag in de week is Anon weliswaar geslaagd voor te streamen op Netflix België.

Anon recensie op Netflix België
31star1star1stargraygray