Little Fires Everywhere recensie op Amazon Prime Video [eerste indruk]Little Fires Everywhere **

Bedenker: Liz Tigelaar (Bates Motel, Nashville)

Met Reese Witherspoon, Kerry Washington, Joshua Jackson, Rosemarie DeWitt, Lexi Underwood, Megan Stott,…

Speeltijd: 8 afleveringen / 1 uur per aflevering

Ga kijken als je hield van Girl on the Train, The Affair & Big Little Lies.

Het verhaal: Het lot van de idyllische Richardson-familie en een raadselachtige moeder & dochter geraken met elkaar verweven en sturen hun levens elks in de war.

xxxxx

Ons verdict: Als we denken aan de Amerikaanse streamingdienst Hulu, dan denken we natuurlijk meteen terug aan het ijzersterke Handmaid’s Tale hier in België, omdat er verder maar weinig van hun reeksen over de oceaan reizen. Voor de gelegenheid is dat anders met Little Fires Everywhere van de gelijknamige bestseller Kleine brandjes overal door schrijfster Celeste Ng en in de hoofdrol Reese Witherspoon, Kerry Washington & Joshua Jackson.

Spijtig valt er niet meteen iets positief op te merken over deze Hulu-serie gemaakt door ABC Studios. De editing is ondermaats, alsook bouwt de verhaal slecht op waardoor je meteen vanaf de eerste moment weinig voeling krijgt met de personages. Zonde van de cinematografie die meer dan behoorlijk is en kritische ogen voorbij het slechte verhaalstructuur van Little Fires Everywhere probeert te leiden. Reese Witherspoon acteert krampachtig in een rol die haar niet goed ligt, terwijl Kerry Washington zich wat meer als een vis in het water voelt met haar rol als de dakloze Mia, maar weinig indruk nalaat op onze netvlies. Van de hele cast doet enkel het debuut van Lexi Underwood ons iets. Tot slot is het hele gebeuren saai en vooral voorspelbaar, want het plot komt recht van de schrijfplanken van How to Get Away with Murder.

Kortom, met Little Fires Everywhere toont ABC opnieuw zijn ware aard. Nee, het is geen nieuwe Big Little Lies of THe Good Morning Show. Verwaarloosbaar op Amazon Prime Video België.