Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny review

Met Michelle Yeoh, Donnie Yen, Jason Scott Lee, Natasha Liu Bordizzo, Harry Shum Jr., Roger Yuan, Darryl Quon, Woon Young Park, Veronica Ngo, Chris Pang, Eugenia Yuan, Juju Chan,…

Speeltijd: 96′

Ga kijken als je hield van Marco Polo.

Continue reading Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny review

Deze maand op Netflix België (maart 2016)

Aanraders van maart 2016 op Netflix België

Deze maand gaat het weer helemaal los op Netflix België! Er zijn weer heel wat leuke Netflix Original series die terug van start gaan zoals Fuller House, DareDevil & House of Cards, alsook de Netflix-film Crouching Tiger Hidden Dragon 2: Sword of Destiny. Tijd om terug abonnee te worden met andere woorden. Hierbij de Netflix-aanraders van MoviePulp.be op een rijtje:

Continue reading Deze maand op Netflix België (maart 2016)

Eerste Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny trailer op Netflix België

Crouching Tiger Hidden Dragon Sword of Destiny op Netflix Belgie poster

Tijdje terug rapporteerden Netflix dat het een primeur in huis heeft gehaald: het vervolg op de gerenommeerde Oscarfilm Crouching Tiger, Hidden Dragon zal meteen te zien zijn op Netflix alsook geselecteerde bioscopen. Een revolutie, want nog nooit werd de hegemonie van de Amerikaanse bioscoopindustrie zo uitgedaagd door digitale mogelijkheden. Eind februari is het zover: Michelle Yeoh kruipt terug in de huid van Yu Shu-Lien, terwijl Donnie ‘IP-man‘ Yen de rol gaat vervullen van Silent Wolf. Andere namen zijn Harry Shum Jr., Jason Scott Lee, Roger Yuan, Eugenia Yuan en het charmante duo Shuya Chang & Natasha Liu Bordizzo. De film wordt geleid door regisseur Woo-Ping Yuen, de vechtchoreograaf van The Matrix Trilogie & Kill Bill, in een verhaal door de man achter Marco Polo John Fusco. Waar wachten we nog op, hierbij de eerste Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny trailer op Netflix België.

Continue reading Eerste Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny trailer op Netflix België

Vervolg van Crouching Tiger, Hidden Dragon op Netflix

Crouching Tiger, Hidden Dragon op Netflix

In een officieel persbericht heeft Netflix Belux laten weten dat de opvolger van Crouching Tiger, Hidden Dragon op Netflix zal verschijnen, terwijl deze tegelijkertijd in de bioscopen wordt uitgegeven. Het vervolg, getiteld Crouching Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend, zal dezelfde cast hebben als voorheen: Actrice Michelle Yeoh (Memoirs of a Geisha, The Lady) herneemt haar rol als Yu Shu-Lien en Donnie Yen (Ip Man, Monkey King) als Silent Wolf. De regie is in handen van de bekende martial arts choreograaf en regisseur Yuen Wo-Ping (The Matrix trilogie, Kill Bill). Wo hu cang long blies in 2001 de wereldpers omver door 4 oscars te winnen in de categorieën Beste Cinematographie en Art Direction. Het bracht een golf van vernieuwing teweeg die door vele Aziatische films werd overgenomen zoals Hero, House of the Flying Daggers en Curse of the Golden Flower. Wereldwijd zal hij in première gaan op 28 augustus 2015 (ook in België). Met deze stap laat Netflix nogmaals zien dat het geen schrik heeft om het medialandschap overhoop te gooien.