Preacher recensie op Amazon Prime Video Belgïe

Preacher posterPreacher *** 1/2 op Amazon Prime Video België ** 1/2

Bedenker: Sam Catlin, Evan Goldberg, Seth Rogen (Sausage Party, Superbad)

Met Dominic Cooper, Joseph Gilgun, Ruth Negga, Graham McTavish, ,…

Speeltijd: 10 afleveringen / 1 uur per aflevering

Ga kijken als je hield van From Dusk Till Dawn, No Country for Old Men & Legion.

Het verhaal: Pastoor Jesse Custer is niet de prediker die we kennen: hij rookt, drinkt en is niet bang om zijn vuisten te gebruiken. Hij gaat de confrontatie met God aan door zich te vergezellen met Duivelse elementen in de hoop in dialoog te kunnen gaan met De Heilige Drievuldigheid.

Dominic Cooper in Preacher

Ons verdict: De nieuwe hippe serie die (eindelijk) in België op Amazon Prime Video te streamen valt en staat te blinken naast series zoals American Gods, Taboo & Mr. Robot is Preacher. De nieuwe serie door AMC Networks (Mad Men, Breaking Bad, The Walking Dead) & MGM gebaseerd op de Vertigo comic van tekenaar Steve Dillon & schrijver Garth Ennis werd omarmd door de makers van het humoristische Superbad en het schitterende Sausage Party. Daarmee kan je al meteen raden in welke richting de serie evolueert: satire. Als inspiratie nemen de makers Robert Rodriguez & Quentin Tarantino’s From Dusk Till Dawn om Preacher tot een televisieserie te maken waar je meermaals what the f*ck zal zeggen. De balans tussen horror & satire is zoals een kernreactie en bijzonder uniek voor een televisieserie. Dominic Cooper speelt in de lijn van de filosofie een voortreffelijke rol als meedogenloze prediker, echter blijft de ondersteunende cast een beetje achter. Tevens stoorde we ons mateloos aan de slechte editing die we anno 2017 niet meer gewoon zijn van televisieseries. Bovendien is het voor ons als filmblog onbegrijpelijk dat je als grote speler zoals Amazon niet begrijpt dat we in de 21ste eeuw leven en zowat iedereen weet dat de authenticiteit van een serie of film teniet gaat als je de originele taal niet ondersteunt (je kan enkel in het Franse de serie bekijken op Amazon Prime Video vanwege het probleem met digitale eigendomsrechten). Tot slot komt de serie zeer slecht op gang, maar herpakt zich wel naderhand.

Kortom, Preacher moet onderdoen aan het huidige Amazon Prime Video aanbod en mist wat finetuning spijtig genoeg.

31star1star1stargraygray