Wonder recensie

Check de online prijs van Wonder op Bol.com   Wonder

Wonder posterWonder ***

Regie: Stephen Chbosky (The Perks of Being a Wallflower)

Met Julia Roberts, Owen WilsonJacob Tremblay, Izabela Vidovic, Noah Jupe, Millie Davis, Danielle Rose Russell, Mandy Patinkin, Nadji Jeter,…

Speeltijd: 113′

Ga kijken als je hield van Everything, Everything.

Het verhaal: We leren Auggie Pullman kennen, een jongetje dat een misvormd gezicht kent vanaf de geboorte. Zijn ouders, Isabel & Nate, proberen hem een normaal leven te geven en beslissen hem na jaren thuisonderwijs naar een middelbare school te laten gaan.

Jacob Tremblay & Julia Roberts in Wonder

Ons verdict: Als er één actrice is die de inspiratie is van iedere (Westerse) moeder over de hele wereld, dan is het Julia Roberts wel. Met films zoals Notting Hill, Erin Brockovich, Stepmom & Pretty Woman heeft zij niets meer te bewijzen, maar talloze gastrollen in recente films zoals Mother’s Day & Valentine’s Day hebben haar wel het imago gegeven van een geldwolf. In Wonder doet ze samen met Owen Wilson wel iets opmerkelijk: de fakkel doorgeven aan de jonge generatie. Het hartvertederend verhaal door schrijver R.J. Palacio dat doet terugdenken aan Everything, Everything en in zekere mate The Fault in Our Stars maar speelt met de allure van Boyhood. De cinematografie is zeer vergelijkbaar, maar ook de jonge acteur Jacob Tremblay reikt met zijn prestatie de sterren wat niet verwonderbaar is na zijn prestatie in Room. Bovendien zullen de charmante prestaties van Noah Jupe, Izabela Vidovic, Millie Davis, Danielle Rose Russell & Nadji Jeter de ouders in de ruimte naar de nek grijpen. Geweldig teamwerk door de hele cast. Wonder laat zich tot slot herkennen door een structuur die zich niet evenaart met de typische romantische komedie/drama, wat wij enkel maar kunnen toejuichen.

Kortom, Wonder is een leuke familiefilm, misschien wel een tikkeltje meer voor oud dan jong.

Samenvatting van onze review
Naam van de film