Godmothered recensie op Disney Plus België

Godmothered **

Regie: Sharon Maguire (Bridget Jones’s Baby)

Met Isla Fischer, Jillian Bell, June Squibb, Jane Curtin, Sonia Manzano,…

Speeltijd: 110′

Ga kijken als je hield van Confessions of a Shopaholic.

Het verhaal: Eleanor is een jonge, onervaren leerling Goede Peetmoeder die de wereld wil bewijzen wat ze waard is en wil laten zien dat mensen nog steeds Goede Feeën nodig hebben. Ze vindt een verloren brief van een 10-jarig meisje met problemen. Eleanor zoekt haar op en bemerkt dat het meisje Mackenzie nu een 40-jarige alleenstaande moeder is die niet meer gelooft in Lang & Gelukkig, maar Eleanor wil haar van het tegendeel overtuigen.

Jillian Bell & Isla Fischer in Godmothered recensie op Disney Plus België

De setting: Disney + is de plaats waar films en series van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en meer, voor het eerst samen komen. Vanuit de Direct-to-Consumer and International divisie van The Walt Disney Company, is Disney+ beschikbaar op de meeste apparaten die op het internet zijn aangesloten en biedt Disney+ een reclamevrije kijkervaring met een scala aan originele speelfilms, documentaires, live-actionseries, animatieseries en shorts. Naast een ongeziene bibliotheek aan film- en televisie-entertainment, is Disney+ de plaats waar films uitgebracht door The Walt Disney Studios in 2020 en later exclusief gestreamd kunnen worden. Bezoek DisneyPlus.com om je te abonneren en meer te ontdekken over de service.

Disney Plus België start op 15 september 2020

Ons verdict: Isla Fischer heeft al een mooi portfolio in aanbieding als je terugdenkt aan films zoals Confessions of a Shopaholic waar ze haar prille carrière startte en uitgroeide tot een gekende Amerikaanse actrice door films zoals The Great Gatsby, Tag, Nocturnal Animals & Now You See Me. Haar huwelijk met Sacha Baron Cohen heeft haar ook wat meer naar het Hollywood-sterrendom gebracht. Toen we hoorde dat er een nieuwe komische film op komst is met haar in de hoofdrol naast stand-up komedienne Jillian Bell waren we toch wel een beetje in de wolken. Maar die verwachtingen werden al snel getemperd, want spijtig genoeg laat Godmothered  op Disney Plus België te wensen over.

De humor is flauw, het gebeuren laat terugdenken aan een heleboel toestandjes à la FC De Kampioenen & op geen enkel moment zijn beide dames echt grappig te noemen hoewel ze wel proberen. Ze zijn letterlijk een schim van zichzelf in deze feel good-movie die zo’n chronologische opbouw heeft dat het al van de eerste minuut duidelijk is dat het de kijker niet gaat uitdagen. Wat verwacht je dan, MoviePulp-redactie? Wel, wij geloven absoluut dat een kerstfilm legendarisch kan worden in zijn genre (Christmas Chronicles deed het nog onlangs) en we verwachten meer van deze nieuwe lichting vrouwelijke regisseuses die dankzij MeToo opportuniteiten krijgen. Slechte punten voor regisseuse Sharon Maguire van wie we toch verwacht hadden dat ze meer ging groeien in haar carrière als je kijkt naar haar bijdrages aan o.m. de Bridget Jones-franchise

Kortom, voor Godmothered moet je Disney Plus België dit jaar niet in huis halen. We zijn toch wel licht ontgoocheld door deze magere Isla Fischer-productie.

GODMOTHERED Clip - "Ball Gown" (2020) Disney+