The Dig recensie op Netflix België

The Dig Netflix recensieThe Dig *** 1/2

Regie: Simon Stone (The Turning, The Daughter)

Met Ralph Fiennes, Carey Mulligan, Lily James, Ken Stott, Johnny Flynn, Monica Dolan, Ben Chaplin,…

Speeltijd: 112′

Ga kijken als je hield van Guernsey Literary Society, The Third Day & Their Finest.

Het verhaal: Aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog huurt een rijke weduwe een amateurarcheoloog in om de grafheuvels op haar landgoed af te graven. Als ze een historische ontdekking doen, komt het verleden van Engeland naar boven terwijl een onzekere toekomst dreigt.

Carey Mulligan & Ralph Fiennes in The Dig Netflix recensie

Ons verdict: Actrice Carey Mulligan kwam onlangs in een kleine heisa terecht toen één van de Amerikaanse filmrecensenten op Variety haar niet mooi genoeg vond in haar opkomende film Promising Young Woman. Het klinkt misschien neerslachtig, maar gezien er zoveel karakterkoppen op Europese films & series verschijnen, is een opmerking zoals deze steeds ongegrond voor ons Belgen. MoviePulp houdt zich niet bezig met dit soort persoonlijke aanvallen en commentaren op castleden, zeker in het geval van Carey Mulligan niet.

De Britse actrice stal onze harten met haar elegante acteerprestatie van The Great Gatsby en ze heeft ons nooit ontgoocheld daarna. Haar bijdrages in Mudbound (nog steeds één van de sterkste Netflix-film) & Far from the Madding Crowd naast Matthias Schoenaerts zullen voor altijd op onze netvliezen staan. In The Dig toont ze zich weer van haar elegante zelve naast een gerespecteerde Ralph Fiennes & Lily James. Regisseur Simon Stone laat de cast alle eer, terwijl het mooie scenario gebaseerd op waargebeurde feit in combinatie met prachtige shots & een heerlijke enscenering zijn werk doet. Solide werk van de hele cast & crew die met zijn meerwaarde gevat de kijker naar de keel zal grijpen.

Met andere woorden, The Dig is een gerespecteerde Britse filmproductie op Netflix waarmee het zijn strijd voor prijzen in 2021 verder kan zetten. Vanaf vandaag op Netflix België!

THE DIG - Sneak Peak Film Clips from Netflix