Spiderhead recensie op Netflix België

Spiderhead recensie op Netflix BelgiëSpiderhead ***

Regie: Joseph Kosinski (Top Gun: MaverickTRON: Legacy)

Met Chris Hemsworth, Miles Teller, Jurnee Smollett, Tess Haubrich,…

Speeltijd: 107′

Ga kijken als je hield van ManiacNine Perfect Strangers, The Island & toch ook wel Oblivion.

Het verhaal: Twee gevangenen krijgen een band met elkaar terwijl ze met hun verleden worstelen in een ultramoderne gevangenis die gerund wordt door een briljante visionair die op proefpersonen experimenteert met geestverruimende drugs.

De cast van Spiderhead recensie op Netflix België

Ons verdict: MoviePulpers, niet alleen Tom Cruise loopt op wolkjes dezerdage, maar ook regisseur Joseph Kosinski is in zijn nopjes met de resultaten van zijn recente blockbuster Top Gun Maverick. De interesse van heel wat filmfanaten wordt daarbij aangewakkerd, benieuwd naar wat de man in het verleden bracht waardoor Oblivion opnieuw een beetje meer aandacht krijgt op streamingdiensten. Netflix pikt niet specifiek zijn graantje mee via de gewezen science fiction film van de Amerikaan (Oblivion is enkel beschikbaar op Amazon Prime Video of iTunes), maar eerder vanwege de nieuwe Kosinski-film Spiderhead met niemand minder dan Chris Hemsworth in de hoofdrol naast een Miles Teller.

Spiderhead is weliswaar geen Top Gun Maverick: hoewel de poster & de aanwezigheid van Chris ‘Extraction’ Hemsworth de kijker meteen de indruk geeft dat we er stevig gaan invliegen, is de Netflix-film geen actiefilm. Op het vlak van genre is het niet helemaal duidelijk waar het wil liggen, met een mix van humor, drama & mysterie dat het verhaal typeert van de start maar op alle vlakken niet uitblinkt. Een Maniac doet dat knotsgekke bvb. een stuk beter. Opvallend moeten ook de acteerprestaties van de castleden zijn in Spiderhead, maar die breken spijtig genoeg geen potten ondanks het brilletje van entrepreneur Steve (Hemsworth’s personage). Maar het is vooral de editing die net niet doet wat het moet tijdens de openbaring van het plot na pakweg 3/4 van de film waardoor Spiderhead maar een doorsnee filmpje wordt op stream. Spijtig, gezien de structuur & opbouw de blueprint van Kosinski’s Oblivion draagt. Tot slot mag het idee van Spiderhead er wel zijn en zijn de special effects meer dan welkom voor een vrijdagavondfilmpje.

Kortom, geef liever Maniac op Netflix een kans in plaats van Spiderhead, gezien Joseph Kosinski de film niet scherp genoeg heeft gecut om relevant te zijn. Oordeel zelf op Netflix België!

Chris Hemsworth Welcomes You To Spiderhead | Netflix