Gemini Man 3D recensieGemini Man ** 1/2 in 3D ***

Regie: Ang Lee (Life of Pi, Brokeback Mountain, Crouching Tiger Hidden Dragon)

Met Will Smith, Will Smith, Mary Elizabeth Winstead, Clive Owen, Benedict Wong, Ilia Volok,…

Speeltijd: 117′

Ga kijken als je hield van Angel Has Fallen, Looper & andere popcorn actiefilms van Will Smith zoals I Am Legend & Enemy of the State.

Het verhaal: Henry, één van de beste Amerikaanse scherpschutters & soldaten van de Verenigde Staten gaat op pensioen, maar zijn laatste klus gaat hem achtervolgen.

Gemini Man 3D recensie

Ons verdict: Ang Lee & Jerry Bruckheimer… Een combinatie die we eerlijk gezegd nooit in ons leven hadden verwacht met het Oscar-repertoire van de Taiwanees tegenover het bombastisch geknal van de Amerikaanse producent. Maar je ziet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar soms moet je jezelf afvragen of het niet beter was om slapende honden gewoonweg te laten liggen.

2 keer Will Smith in Gemini Man recensie

Gemini Man, gedragen door een jonge & oude Will Smith, mag dan misschien fraaie beelden hebben zoals we steeds kennen van de visionaire Ang Lee die altijd probeert de beelden zo uitdagend mogelijk te maken voor het publiek. Of hij deze keer echt in de opzet is gelukt, is voor ons onduidelijk, gezien we hier en daar een beetje het soap opera-effect terugzagen waartegen regisseurs zoals Christopher Nolan & Martin Scorsese proberen te vechten. Maar goed, we geven Lee’s experimentele 3D-invulling met verschillende ‘innovatieve’ cameraperspectieven het voordeel van de twijfel. Maar op dat vlak is de inbreng van Bruckheimer toch beter met de sublieme achtervolging vol crossers. Continuing… Het ergste aan Gemini Man zijn de dialogen die zowat het slapste zijn die we in jaren hebben gezien. De kinderlijke manier om het verhaal te vertellen, laat ons eveneens twijfelen aan het kunnen van David Benioff die vele fans ontgoochelde met het laatste seizoen van Game of Thrones, maar met Gemini Man echt zijn vingers verbrand. Tot slot is de combo Will Smith, Mary Elizabeth Winstead & Benedict Wong zowat het meest futloze wat we dit jaar zagen in een actiefilm.

Kortom, we zijn lichtelijk teleurgesteld in de combinatie Ang Lee & Jerry Bruckheimer met Gemini Man. Zonder meer één van de zwakste films met Will Smith in de hoofdrol, hoewel Aladdin echt nog wel een streepje erger was dit jaar.