The Last Thing He Wanted recensie op Netflix België

The Last Thing He Wanted Netflix recensieThe Last Thing He Wanted ***

Regie: Dee Rees (Mudbound)

Met Anne Hathaway, Ben Affleck, Willem Dafoe, Toby Jones, Rosie Perez, Edi Gathegi, Mel Rodriguez,…

Speeltijd: 115′

Ga kijken als je hield van SerenityTriple Frontier, American Assassin & Cidade de Deus.

Het verhaal: Veteraan DC-journaliste Elena McMahon verliest de draad van haar eigen verhaal wanneer ze haar vader helpt met een gevaarlijke wagendeal in het turbulent Centraal-Amerika van de jaren ’80.

Anna Hathaway in The Last Thing He Wanted recensie op Netflix België

Ons verdict: Regisseuse Dee Rees werd door Netflix op de Hollywood-map gezet vanwege haar Oscar-genomineerde film Mudbound (tot op heden nog steeds één van de beste films op de internationale streamingdienst) en dat geeft mogelijkheden om met mooie sterren samen te werken zoals Anne Hathaway, Ben Affleck, Willem Dafoe & Toby Jones. Dee Rees mocht haar tanden bovendien nog bijten in de gelijknamige roman van Joan Didion The Last Thing He Wanted, die Netflix voor de gelegenheid opkocht tijdens het Sundance Film Festival.

Met een filtertje vergelijkbaar aan Triple Frontier (zonder de actie dan) wordt actrice Anne Hathaway in de strijd gegooid naast Ben Affleck, Willem Dafoe & Toby Jones die ondersteuning voorzien voor haar acteerprestatie met verschillende interessante  type’tjes. Dat zit doorheen de film samen met de kwetsbaarheid van de protagoniste als gewezen borstkanker-patiënte wel goed. Het script door Amerikaanse auteur Joan Didion die bekend is om haar romans met een journalistische insteek, getuigt van heel wat intellect als je een Women’s Prize for Fiction kan winnen met dit boek en toont hoe gevaarlijk onderzoeksjournalistiek & rapporteren in oorlogsgebied wel kan zijn (ondanks het feit dat The Last Thing He Wanted niet is gebaseerd op ware feiten). Maar The Last Thing He Wanted is het slachtoffer van een editing die eerder slim wil zijn dan efficiënt: Het eerste uur is daarom veel te traag met een aanslepend tempo waarbij je jezelf afvraagt waarover heel het gebeuren wel gaat en de laatste 5 minuten gaan dan weer veel te snel met heel wat onbeantwoorde vragen als gevolg. De balans is dan ook zoek en we vrezen dat The Last Thing He Wanted, ondanks de sterke namen in de cast en het feit dat het in sé een interessante spionagethriller is niet voor iedereen is.

Kortom, The Last Thing He Wanted krijgt hetzelfde noodlot als Serenity. Er zullen liefhebbers en haters zijn van deze film, nota bene 2 films waarin Anne Hathaway het voortouw neemt.

31star1star1stargraygray