Deja-Vu TV recensie op Streamz

Deja-Vu recensie op StreamzDeja-Vu *** 1/2

Regie: Raf Reyntjens (Paradise Trips)

Met Natali Broods, Xenia Borremans, Koen De Graeve, Clara Cleymans, Barbara Sarafian, Sven de Ridder, Willem Deschryver, Boris Van Severen, Janne Desmet,…

Speeltijd: 6 afleveringen / 45 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van 13 Reasons Why, Albatros, maar ook vorig werk van Natali Broods zoals Facades & Over Water.

Het verhaal: In Déjà-Vu volgen we Florence Fierens, een drukbezette carrièrevrouw en radio host. Met haar eigen ochtendshow op de radio bereikt ze een breed publiek en zet ze zich ook in voor gelijke rechten voor vrouwen. Haar leven komt echter helemaal op zijn kop te staan, wanneer haar 15-jarige dochter Louise onverwacht overlijdt. Steeds meer blijkt dat Florences leven toch niet zo perfect verliep dan ze zichzelf voorhield. Het is pas wanneer ze plots opnieuw oog in oog staat met haar levende dochter, exact één maand voor haar dood, dat Florence beseft dat ze toch een tweede kans krijgt om haar verleden te herbeleven.

De Vlaamse cast van Deja-Vu TV recensie

Ons verdict: Het leven kan soms raar uitdraaien. Dan word je bekend door het draaien van een (spraakmakende) videoclip van één van de bekendste Belgische artiesten van het moment en dan krijg je na het maken van een Vlaamse film plotseling een nieuwe Vlaamse serie op je bord. Zo geschiedde het voor regisseur Raf Reyntjens die bekend werd door zijn werk aan Stromae’s Papaoutai en later de film Paradise Trips om dan nu een nieuwe reeks te brengen met niemand minder dan Ensor-winnares Natali Broods in de hoofdrol.

Het feit dat Broods zich vervoegt aan de Streamz Original-productie Deja-Vu toont al meteen waar de reeks heen wil gaan. De klemtoon ligt niet op het science fiction concept achter de Canadese serie Plan B dat net zoals Tenet speelt met tijd, maar het scenario zoekt gelaagdheid in de boodschap die het wilt brengen. Dit is terrein dat actrice Natali Broods goed kent, gezien ze met Facades, Cleo & Over Water al meermaals toonde hoe ze meesteres is in het brengen van verschillende gevoelens. Daarbij volgt debutant Xenia Borremans (en ook Willem Deschryver) Broods mooi met ondersteuning van Koen De Graeve. Deja-Vu leunt dus eerder naar 13 Reasons Why door antwoorden te vinden hoe je moet omgaan met zelfmoord & depressie. Een unicum in België, gezien we nog nooit een Vlaamse serie hebben gezien die ingaat op de problematiek. Albatros zette de trend in om het gebied van obesitas en wij zeggen daarop… Meer van dat!

Kortom, de nieuwe Vlaamse serie Deja-Vu ligt in het verlengde van Netflix’ 13 Reasons Why en dat is een goede zaak voor mensen die kampen met zelfmoordneigingen en anderen rondom hen die daar onrechtstreeks mee te maken hebben. Nu beschikbaar op Streamz!

Deja-Vu TV banner voor Streamz België

2 thoughts on “Deja-Vu TV recensie op Streamz”

1. Het verhaal raakt niet,