The Handmaids Tale S4 recensie op VRT Nu

The Handmaid’s Tale S4 recensie op VRT Nu

Handmaid's Tale S4 recensie op Proximus PickxHandmaid’s Tale S4 *****

Bedenker: Bruce Miller (The 100)

Met Elisabeth Moss, Ann Dowd, Yvonne Strahovski, Joseph Fiennes, Max Minghella, Samira Wiley, O-T Fagbenle, Bradley Whitford, McKenna Grace, Madeline Brewer,…

Speeltijd: 13 afleveringen / 50 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van het vorige seizoen van The Handmaid’s Tale & The Man in the High Castle.

Het verhaal: Gilead & Canada belanden in een diplomatieke rel na het plan van June uit seizoen 3, waar ze inmiddels aartsvijand nummer 1 is geworden van de totalitaire staat. Zal ze eindelijk met haar familie herenigd worden?

Elisabeth Moss & Madeline Brewer in The Handmaid's Tale S4 recensie

Ons verdict: The Handmaid’s Tale is al jaar en dag het paradepaardje van Hulu in de Verenigde Staten en terecht. De serie haalde al ontelbaar veel awards op dankzij het uitmuntend werk van Elisabeth Moss als Offred / Ofjoseph / June Osborn en het blijft zowat de enige grote serie die initieel te zien was op streamingdiensten nadat Netflix heel wat series van de buis haalt of Amazon heel wat series maar een gelimiteerde tijd laat lopen. Hoewel Emmy-wins uitbleven voor dit 4de seizoen van Handmaid’s Tale bleef de MGM-productie de kwaliteit aanhouden in zijn tempo & verhaallijn met zijn 3de seizoen en MoviePulp.be kan jullie bevestigen dat deze trend nog steeds werd verder gezet met de ontknoping van The Handmaid’s Tale seizoen 4.

The Handmaid's Tale S4 recensie op VRT Nu

Het draaiboek van The Handmaid’s Tale is inmiddels gekend: De pilot van Handmaid’s Tale S4 begint op dezelfde toon als de seizoensfinale van seizoen 3 met een nieuwkomer (in dit geval McKenna Grace) die vanaf het begin komt opdagen om nieuw leven in de brouwerij te brengen. In combinatie met de meesterlijke Elisabeth Moss is dit opnieuw een reden voor fans om uit het dolle te gaan. Wie echter meer mythologie verwacht uit de boeken van Margaret Atwood komt wat van een koude reis terug met het 4de seizoen van The Handmaid’s Tale, want de klemtoon ligt dit seizoen echter tussen de verhoudingen van de personages en hun reizen tussen Gilead, the United States & Canada. De cast acteert op automatische piloot en de makers van de Handmaid’s Tale S4 leggen de accenten weer op de juiste plaats door zware thema’s zoals machtsmisbruik, religieus extremisme & mishandeling van minderheden mooi aan te kaarten. Fenomenaal werk van Bruce Miller en zijn team! Tot slot is ook weer het tempo, de cinematografie & de muziek van topniveau.

Kortom, The Handmaid’s Tale blijft seizoen per seizoen groeien en dat is niet anders met het gloednieuwe 4de seizoen. The Handmaid’s Tale S4 blijft legendarisch. Bekijk nu alle seizoenen gratis & in zijn totaliteit op VRT Nu.

The Handmaid's Tale S04E01 - Esther Rapist Execution

June and Aunt Lydia - The Handmaid's Tale Season 4 Episode 3

June Osborne testimony Clip – - – The Handmaid's tale Season 4 episode 8