The Aeronauts recensie

The Aeronauts recensieThe Aeronauts *** 1/2

Regie: Tom Harper (Peaky Blinder S1, Wild Rose)

Met Felicity Jones, Eddie Redmayne, Himesh Patel, Tim McInnerny, Phoebe Fox, Tom Courtenay, Vincent Perez, Anne Reid,…

Speeltijd: 100′

Ga kijken als je hield van The Theory of Everything & Carnival Row.

Het verhaal: Londen, 1862. Ballonvaarster Amelia Wren & wetenschapper James Glaisher ondernemen samen een expeditie met als doel het hoogterecord ballonvaren te verbreken. Terwijl de wereld vol ongeloof toekijkt, komen Amelia & James steeds dichter bij een revolutionaire doorbraak en ontdekken ze geleidelijk aan ook meer over zichzelf en hun doel als mens op het vasteland.

Ons verdict: De chemie tussen Felicity Jones & Eddie Redmayne krijgt opnieuw een nieuwe invulling, want na The Theory of Everything worden de Britten opnieuw samen gecast voor de Amazon Studios-film The Aeronauts die vanaf 4 december 2019 in Belgische bioscopen zal verschijnen en vanaf 20 december 2019 op Amazon Prime Video te zien zal zijn.

The Aeronauts is een mooie film die met zijn speelse cinematografie gelijkaardig als Good Omens & Carnival Row een vrouw op de voorgrond plaatst in een toch wel controversieel verhaal voor die tijd. De gewezen Star Wars-actrice maakt hier gretig gebruik van door de spotlights naar zich toe te trekken, terwijl de Fantastic Beasts-acteur mooi in tandem Felicity Jones haar rol laat uitspelen. Beiden zijn opnieuw zeer goed gecast tegenover elkaar en acteren zelfs op automatische piloot. Slimme zet van regisseur Tom Harper. Met 100 minuten speeltijd is The Aeronauts perfect te bekijken, hoewel we in dit geval wel vinden dat The Aeronauts beter tot zijn uiting komt in de bioscoop. Tot slot past The Aeronauts perfect in het plaatje van Frozen 2 door meisjes in de rol van ontdekkingsreiziger te plaatsen. Nieuwe trend in Hollywood?

Kortom, met The Aeronauts herontdekten we onze angst voor hoogte opnieuw. Maar bijzonder geslaagde Amazon Stoduis-productie waarbij deze keer Felicity Jones Eddie Redmayne voor een keer afmat.

The Aeronauts recensie