Rambo Last Blood recensie op Telenet Play MoreRambo: Last Blood ***

Regie: Adrian Grunberg (Narcos)

Met Sylvester Stallone, Paz Vega, Yvette Monreal, Adriana Barraza, Sergio Peris-Mencheta, Dimitri ‘Vegas’ Thivaios,….

Speeltijd: 89′

Ga kijken als je hield van John Rambo & Get the Gringo.

Het verhaal: Een tragische gebeurtenis zorgt ervoor dat John Rambo voor een laatste keer in actie moet schieten.

Sylvester Stallone in Rambo Last Blood recensie

Ons verdict: Meer dan 35 jaar na de originele Rambo First Blood krijgen we eindelijk een laatste deel te zien. De laatste vaarwel van Sylvester Stallone aan zijn iconische personage John Rambo, vergelijkbaar met Rocky in Creed 2, gezien de inmiddels 73-jarige zich graag wil toespitsen op produceren op zijn *ahum* leeftijd. Maar door de drang van de gepensioneerde actieheld om zijn legacy over te dragen aan zijn familie heeft deze Rambo Last Blood een iets of wat andere invulling gekregen…

Achter de camera krijgen we regisseur Adrian Grunberg die zijn ervaring op de set van Apocalypto & Narcos bovenhaalt om Rambo Last Blood vorm te geven. Dan kan je al meteen weten waar de klemtoon ligt in deze 5de Rambo-film: bloed, gore & gruwel. Maar de man had beter een andere cinematograaf & vooral filmeditor had gekozen, want hoewel de beelden er deels door kunnen, is de editing vooral in het eerst uur van een bijzonder laag niveau. Rambo Last Blood is overigens een typisch product van zijn tijd waarin de actie achterwege wordt gelaten en in de plaats bijna een halve horrorfilm wordt. Dat gezegd zijnde, werd zowat al het budget van de actiefilm wijselijk gespendeerd aan het bombastische einde dat heel veel goedmaakt en daarom altijd door het leven zal gaan als ‘die Rambo film met de tunnels’. Yeah! Het verhaal met de emotionele connectie zuigt big time en de acteerprestaties zijn ook deze keer niet van een aanvaardbaar niveau, hoewel Sly zoals steeds het nostalgische personage van John Rambo omarmt als geen ander. Tot slot vonden we dat de connectie met de vorige films beter kon om de psyche van Rambo meer in beeld te brengen, maar studiobelangen zullen dit ongetwijfeld bemoeilijkt hebben (Lionsgate nam de distributie op zich na de 4de film, terwijl de originele trilogie op naam staat van TriStar wat inmiddels opgegaan is in wat Sony Pictures is).

Kortom, Rambo Last Blood is niet de laatste zwanenzang van Sylvester Stallone als Rambo, wat deze Last Blood een beetje een waardeloze titel geeft. Dat gezegd zijnde hebben wij genoten van Rambo: Last Blood hoewel er ruimte voor verbetering was. Vnaf nu beschikbaar op Telenet Play More.