MoviePulp

Ridley Scott reageert op Han Solo-heisa

Ridley Scott met Oscar is een van de grootste regisseurs van de laatste 40 jaar

Met het uitkomen van All the Money in the World kon Sir Ridley Scott het niet laten om zijn grote mond open te trekken over 2017. De legendarische regisseur heeft immers een bewogen jaar achter de rug met o.m. investeringen in Taboo, Blade Runner 2049, Alien: Covenant & The Man in the High Castle. De laatste dagen is Disney vooral het resultaat van zijn spot na de gigantische fuse van dit jaar.

Zo vertelt hij dat hij nooit een Star Wars-film zou kunnen regisseren voor The Walt Disney Company, omdat hij nu eenmaal de vrijheid wil om een film te maken zoals hij dat ziet. Met het recente Star Wars VIII: The Last Jedi werd maar al te duidelijk hoe Disney zijn visie vooruit wil duwen bij Rian Johnson. Zowel J.J. Abrams & Gareth Edwards mochten nog iets of wat hun eigen identiteit vooruit brengen in The Force Awakens & Rogue One, maar met de hele heisa rond Han Solo speelt Disney het liever veilig. Scott heeft al voldoende conflict gekend tussen regisseurs & filmproducenten (Blade Runner was hier een schoolvoorbeeld van) en vermijd liever zulke zaken. Bovendien vindt hij dat Disney zichzelf in problemen brengt door gigantische budgetten te geven aan beginnende soms ook indie regisseurs zoals Phil Lord & Christopher Miller:

“When you get a guy who’s done a low-budget movie and you suddenly give him $180 million, it makes no sense whatsoever. It’s f**kin’ stupid. You know what the reshoots cost? Grow into it, little by little. Start low-budget, get a little bit bigger, maybe after $20 million, you can go to $80. But don’t suddenly go to $160.”

 

Met die kritiek neemt hij ook meteen het hele Marvel-gebeuren op de korrel. Kan het cynischer voor het einde van het jaar, Ridley? We vinden het allemaal wel grappig, gezien Scott halstarrig (zonder succes) naar Oscars en franchises op zoek is.

Over de blogger:

Founder van MoviePulp.be. Science fiction fan met een honger naar de ideale balans tussen structuur en opbouw in films

Deel mee aan de conversatie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.