Peppermint recensie op het filmfestival van Oostende

Peppermint recensiePeppermint *** 1/2

Regie: Pierre Morel (Taken, Banlieu 13, The Gunman)

Met Jennifer Garner, John Oritz, John Gallagher Jr., Michael Mosley, Richard Cabral, Method Man, Cailey Fleming,…

Speeltijd: 102′

Ga kijken als je hield van Alias, Colombiana & Everly.

Het verhaal: Riley Nord verliest haar man & dochter door een afrekening van een Mexicaans cartel. Als ze ziet dat ze geen vergelding krijgt door het rechtssysteem, verdwijnt ze van de aardbol om zich klaar te maken op wraak.
Het Filmfestival van Oostende 2018

De setting: De historische Belgische badstad Oostende heeft er al meer dan 10 jaar een filmfestival bij. Het kleine broertje van het Film Fest Gent werkt zijn 11de editie af en is vooral gekend voor zijn glamoureuze inhuldigingen van Vlaamse & Belgische sterren. Gedurende een week kan je aan een voordeelprijs van 30-39 euro genieten van een ideale mix tussen Vlaamse, Belgische, Europese & internationale films die niet persé uitgekomen zijn in het jaar zelf. Grote namen dit jaar zijn Mile 22, Peppermint, The Nun, Lukas & BlacKkKlansman en heel wat Vlaamse films zoals Engel & Hoop doet leven. Er kan zelfs aan televisieseries zoals De Dag & The Team 2 gekeken worden. Aan sfeer op het Film Festival Oostende ontbreekt het nooit en sinds dit jaar is het ook een stuk professioneler geworden.

Jennifer Garner in Peppermint

Ons verdict: Het repertoire van de regisseurs achter EuropaCorp rekenen wij bij MoviePulp.be als een vaste waarde in het huidige bioscooplandschap dat meer en meer uit franchises & overvloedig kleurrijke special effects bestaat. Een wraakfilm zoals Peppermint komt zoals steeds als een verademing voor ons, zeker als het een vrouwelijke protagniste naar voren schuift.  Bovendien is het lang geleden dat we Jennifer Garner nogmaals in een actiefilm zagen en wetende dat haar carrière startte bij de klassieker onder de spionageseries, Alias, als Sydney Bristow kon deze actiefilm door de regisseur achter Taken op papier niet stuk gaan.

Peppermint is hop & top een productie van Pierre Morel die sinds The Gunman niet van ritme verandert met zijn grootschalige bioscoopreleases en zonder Jennifer Garner hadden we Peppermint gecategoriseerd als mainstream actiefilm vol geslaagde actiescènes. Maar dankzij de actieprestatie van Jennifer Garner, ontpopt Peppermint zich tot een geweldige actiefilm met een vrouwelijke (soms ook grappige) touch. De meerwaarde zit hem ook in het feit dat Jennifer Garner in het echte leven als moeder heel wat emotionele ervaring heeft opgebouwd die ze inzet in Peppermint. Samen met haar Alias-training toont de vrouwelijke actrice die grote fan is van koken op haar Instagram-profiel dat ze meer is dan the perfect mother next door. Het einde mag er dan één in een dozijn zijn, wij hebben er van genoten.

Kortom, Peppermint is de nieuwste van de Franse regisseur Pierre Morel. Verwacht niet meer of minder dan zijn vorig werk zoals Taken, From Paris with Love & The Transporter.

Peppermint recensie
31star1star1stargraygray