Love Simon recensie

Love Simon posterLove, Simon **

Regie: Greg Berlanti (The Flash, Legends of Tomorrow, Arrow, Supergirl)

Met Nick Robinson, Katherine Langford, Alexandra Shipp, Jennifer Garner, Josh Duhamel, Logan Miller, Keiynan LonsdaleMiles Heizer, Jorge Lendeborg Jr., Talitha Eliana Bateman,…

Speeltijd: 110′

Ga kijken als je hield van You’ve Got Mail, Life as We Know It & 13 Reasons Why.

Het verhaal: Simon Spier houdt een groot geheim voor zijn familie, vrienden en klasgenoten: hij is homo. Wanneer dat geheim dreigt zich te onthullen, moet Simon iedereen inclusief zichzelf onder ogen durven zien.

De cast van Love Simon

Ons verdict: 20th Century Fox heeft met films zoals The Fault in Our Stars, Everything Everything, Paper Towns & The Maze Runner Generation Z al serieus kunnen behagen en al heel wat carrières van jonge sterren succesvol gelanceerd. Maar met Love, Simon slaan ze de bal toch serieus mis! Het tempo van Love, Simon volgt op zich deze van een solide romantische film en de aandacht voor homoseksuelen is aangewezen, maar om te beginnen speelt Nick Robinson een slechte homoseksuele jongen, is het verhaal van jezelf uiten voor hetzelfde geslacht zeer ongeloofwaardig en wordt de geaardheid voor de holebi-community enkel maar commercieel uitgebuit met een romantische settings die er één in een dozijn kan zijn. Maar wat hadden we verwachten van Greg Berlanti, de producent achter CW-series zoals Arrow, The Flash, Supergirl, Riverdale & Legends of Tomorrow die nu als regisseur moest dienen voor Love, Simon. De setting mag dan wel hartverwarmend zijn, maar ik vroeg mezelf continue tijdens Love, Simon af: Hebben we een rom com met een homo in de schijnwerper nodig? Zal deze coming-of-age film ons helpen een beter inzicht te krijgen in holebi’s? Nee. Daarvoor zijn er betere films zoals Call Me By Your Name, Moonlight & Carol.

Kortom, kijk beter naar Call Me By Your Name dan deze Love, Simon om een echt en vertederend beeld te krijgen van hoe het is om jezelf te ontdekken als homo.

Love Simon recensie
21star1stargraygraygray